قیمت برنج از اوایل امسال در بازارهای گیلان 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۵۱۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اتحادیه شالیکوبی‌های استان در این باره گفت: به دنبال افزایش قیمت برنج در شهرهای بزرگ بویژه تهران، اصفهان و شیراز قیمت این محصول استراتژیک در گیلان نیز در چند هفته اخیر افزایش یافته است.

حمید غریبی افزود: قیمت هر کیلوگرم برنج رقم بومی هاشمی درجه یک هم اکنون 9000 تا 9200 تومان، علی کاظمی9000 تومان، بینام 8000 تومان و صدری 10 هزار و 500 تا 11هزار تومان است.

وی گفت: قیمت برنج رقم‌های پرمحصول شیرودی 7000 تومان و خزر 7500 تومان است.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌های گیلان اعلام کرد: افزایش قیمت برنج بتدریج از روزهای اول امسال آغاز شد. غریبی، کاهش واردات و تغییر ذائقه مردم برای مصرف برنج ایرانی به جای برنج خارجی را از علل اصلی افزایش قیمت برنج دانست.

دبیر انجمن برنج ایران نیز در این باره اظهارکرد: در سال‌های گذشته قیمت برنج با شیب ملایم و در مدت طولانی‌تر افزایش می‌یافت؛ اما امسال با شیب تند در تهران حدود 25 درصد و در شمال کشور 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

جمیل علیزاده شایق با اشاره به این که این افزایش قیمت در سطح خرده‌فروشان و فروشگاه‌ها اتفاق افتاده است، افزود: لازم است دستگاه‌های نظارتی بر قیمت برنج نظارت کنند تا این افزایش قیمت کاذب و حبابی شکسته شود.

وی با ابراز نگرانی از پایدار شدن این افزایش قیمت کاذب برنج گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت برنج تا خرداد امسال متعادل شود.

شالیکاران گیلانی سالانه 750 هزار تن برنج تولید می‌کنند که 40 درصد تولید این محصول در ایران است.

گیلان بعد از مازندران دومین تولیدکننده برنج در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها