جدیدترین خبرها ازجریمه ریالی سربازی در 95

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات و ابهامات پیرامون قانون جریمه ریالی سربازی در سال 95 را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۷

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی با اشاره به تصویب طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 به تشریح جزئیات اجرای این طرح و همچنین برخی ابهامات در این باره پرداخت .

وی گفت: براساس بند (ب) تبصره 11 لایحه بودجه سال 95 به دولت این اجازه داده شده است تا تمام مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، با پرداخت جریمه ریالی به صورت یکجا یا قسطی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

این مسئول با بیان این که مبلغ دریافتی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، عنوان کرد: بر این اساس برای متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک زیر دیپلم هستند ده میلیون تومان جریمه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، به ترتیب در ازای هر مقطع تحصیلی پنج میلیون تومان به این جریمه افزوده می‌شود. یعنی مشمولان دیپلم با پرداخت 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق‌لیسانس 30 میلیون تومان، دکترای پزشکی 35 میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص 50 میلیون تومان می‌توانند از انجام خدمت سربازی معاف شوند، اما شرط این است که حداقل هشت سال از غیبت‌شان گذشته باشد.

کمالی خاطرنشان کرد: به ازای هر یک سال غیبت افزون بر غیبت اولیه نیز 10 درصد به مبلغ جریمه این افراد افزوده شده و در مقابل به ازای همسر و هر فرزند نیز 5درصد از این رقم کسر خواهد شد.

سال دوم فروش سربازی

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای مرحله نخست قانون جریمه ریالی در سال 94 افزود: ثبت‌نام از متقاضیان در دو نوبت انجام شد که در نوبت نخست 285 هزار نفر و در نوبت بعدی 44 هزار نفر ثبت‌نام کردند.

به گفته این مسئول در مجموع 329 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 198 هزار نفر نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام کرده و تکلیف سربازی‌شان روشن شد و حدود 130 هزار نفر مبلغی پرداخت نکرده‌اند.

کمالی با اشاره به امکان پرداخت قسطی جریمه ریالی در سال 95 عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های قانون جریمه ریالی سربازی در سال جدید همین قسطی شدن امکان پرداخت آن است که البته تاکنون ضوابط اجرایی آن نهایی نشده و پس از تصویب نهایی و ابلاغ دولت ضوابط اجرایی آن نیز مشخص خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آن دسته از مشمولان که سال گذشته واجد شرایط پرداخت جریمه ریالی بوده، اما به هر دلیل موفق به پرداخت آن نشده‌اند، توضیح داد: با توجه به این که مبنای قیمت هشت سال بود، مشمولانی که سال گذشته واجد شرایط بوده، اما جریمه خود را پرداخت نکرده‌اند امسال به دلیل آن که یک سال به سنوات غیبت‌شان افزوده شده به مبلغ جریمه‌شان 10 درصد افزوده می شود که البته در مورد این افراد نیز ضوابط و نحوه پرداخت مشخص خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها