jamejamclick
کلیک ابزارهای هوشمند کد خبر: ۸۹۴۵۶۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵  |  ۱۱:۳۹

هرچه پیشرفت ها در حوزه رانندگی خودکار و هوش مصنوعی در رانندگی بیشتر می شود، خودروسازان بیشتری به فعالیت در این حوزه علاقه مند می شوند. خودروسازان لوکس نیز اگرچه ملاحظات خاص خود را دارند، ولی جذابیت این حوزه آنقدر زیاد است که آنها را نیز با خود همراه کرده است.

رانندگی را به خدمتکار مجازی بنتلی بسپارید

به گزارش جام جم کلیک ، این شرکت ها اولویت اصلی خود را در افزایش آسایش و سرگرمی مشتریان خود قرار داده اند. در این میان، مرسدس بنز خودرویی را معرفی کرده که چینش صندلی های آن به میل سرنشینان تغییر می کند، و بی ام دابلیو نیز موفق شده با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، اطلاعات مهم حین رانندگی را روی شیشه جلو به راننده نشان دهد. حال خبر رسیده که کمپانی بنتلی نیز پا به این عرصه گذاشته و طرحی مفهومی را ارائه کرده است: خدمتکاری هولوگرافیک که به درخواست های مسافران پاسخ می دهد.

این خودروساز بریتانیایی با انتشار تصویری از این طرح مفهومی نشان داده که چطور می توان فناوری هوش مصنوعی را در راستای پاسخ به نیازهای مشتریان بکار گرفت. یکی از احتمال ها برای استفاده از خدمتکار دیجیتال، تعامل با آن به روشی شبیه Siri دانست. این دستیار می تواند به شما در پیدا کردن مسیرها کمک کند، پیشنهادهایی در زمینه های مختلف ارائه کند و حتی محل اقامت را رزرو کند. می توان تصور کرد که کافی است به دستیار بگویید به مقصدی مشخص برود، و تا وقتی که به مقصد می رسید با امکانات سرگرمی داخل خودرو سرگرم شوید.

استفان سیلاف، مدیر طراحی بنتلی در این باره گفته: "در آینده صنعت خودروسازی، دستاوردهای مختلفی را شاهد خواهیم بود که دستیار دیجیتال یکی از آنها است. از آن مهمتر، چگونگی بکار گیری این فناوری ها در کابین خودرو است."

تصویری که توسط بنتلی منتشر شده این گمانه زنی را تقویت می کند که این دستیار دیجیتال در خودروی تمام الکتریکی بنتلی EXP10 که نخستین بار سال گذشته معرفی شد استفاده خواهد شد. با این حال، بعید است این دستیار را به این زودی ها در خودروهای موجود در بازار ببینیم. اما به هر ترتیب، با نگاهی به آینده صنعت خودروسازی لوکس و همگامی فناوری با آن، می توان جهت گیری های آتی این صنعت را به خوبی تشخیص داد.

منبع: تک شات

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
انتظاری آگاهانه برای عهدی عاشقانه

انتظاری آگاهانه برای عهدی عاشقانه

در عرف روزنامه‌نگاری، برخی مطالب وابسته به زمان است و اگر انتشارشان کمی با تاخیر انجام شود، مطلب با اهمیتی محسوب نمی‌شود و از صفحه در می‌آید، اما گاهی باید برخی نکات را با کمی تاخیر بیان کرد، درست مانند همین مطلب.

الزامات اقناع افکار عمومی

الزامات اقناع افکار عمومی

رهبر عالیقدر انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت اقناع افکار عمومی به منظور همراه‌سازی مردم در رعایت ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر