واقعیت مجازی بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو چند سالی است که توسط بی‌ ام و معرفی شده است. حال تویوتا پتنتی در این خصوص ثبت کرده که سازوکار آن با نمونه‌های قبلی متفاوت است.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۰
تویوتا واقعیت افزوده‌ پویا در شیشه جلو را معرفی کرد

در حال حاضر تکنولوژی هدآپ دیسپلی (Head-Up Display) با استفاده از واقعیت افزوده به نمایش اطلاعات مختصری همچون سرعت و مسیریابی را روی شیشه جلو می‌پردازد. حال تویوتا پتنتی ثبت کرده که موجب می‌شود این تکنولوژی اندکی موثرتر و کاراتر واقع شود. خودروساز ژاپنی راهی برای حرکت پویا تصویر پیدا کرده است که راننده را بهتر با جاده پیش‌رو آشنا می‌کند و اطلاعات مناسبی را از آن در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پتنت جدید تویوتا مانند صفحه نمایشگرهای HUD متداول بر روی شیشه جلوی خودروها کار می‌کند؛ تمایز اصلی در محصول ارایه شده‌ی توسط تویوتا در تحلیل ECU از زاویه فرمان و سرعت خودرو است. هم‌چنین این سیستم نوین داده‌های مربوط به دوربین نصب شده در جلوی خودرو برای شناسایی خطوط جاده و دوربین داخلی جهت تشخیص دید راننده را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها برای نمایش اطلاعات استفاده می‌کند. در نهایت به وسیله‌ی ادغام تمامی داده‌های موجود، سیستم اطلاعاتی نوین تویوتا، انیمیشن‌های خروجی را بر روی شیشه حرکت داده و در بهترین مکان خود قرار می‌دهد. به منظور لحاظ مسایل ایمنی، اندازه تصاویر با توجه به عرض خودرو متغیر است، بنابراین موقعیت خودرو بین خطوط بر روی جاده توسط راننده قابل تشخیص است. با افزایش سرعت خودرو، انیمیشن‌ها به سمت بالا حرکت کرده و در عین حال کوچک می‌شوند، به دلیل اینکه دید راننده در این شرایط به فاصله‌های دورتر معطوف می‌شود.

پتنت تویوتا به نظر بسیار کاربردی و واقع گرایانه است. عناصر و ادوات مورد نیاز برای راه اندازی این تکنولوژی در حال حاضر در دسترس است ولی ایده‌ی خودروساز ژاپنی راه جدیدی را پیش روی قرار داده است. انتظار می‌رود تویوتا لیسانس استفاده از نمایشگرهای واقعیت افزوده‌ی HUD را توسط دیگران آزاد کند به دلیل اینکه کاربری این فناوری می‌تواند بسیار مهیج باشد.

تصور کنید در حال راندن موتورسیکلت هستید که از کلاه ایمنی واقعیت افزوده بی‌ام‌و استفاده می‌کنید. یا تصور کنید که این تکنولوژی روی کاپوت لندروور به کار رود تا در جاده‌های آفرود به نمایش موانع و اجسام نزدیک با سپر خودرو بپردازد. واقعیت افزوده جایگاه بسیار مهمی در صنعت خودرو خواهد داشت و توانایی انقلاب در وسایل نقلیه را به همراه دارد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها