قدیم پشت کتاب‌های آموزش زبان دبیرستان می‌نوشتند: آموختن هر زبان یک افق جدید را به روی انسان می‌گشاید، اما این موضوع محدود به یادگیری زبان‌های خارجی نیست. دنیای هنر هم بسیار وسیع است و فراگیری هر نوع از آن، دروازه‌ای جدید را به سوی انسان باز می‌کند تا بتواند از مواهب آن فیض ببرد و دست به خلق تازه‌های بدیع و بی‌نظیر بزند. یک خیاط می‌تواند تکه‌ای پارچه مستطیلی‌شکل را به زیباترین بلوز، شلوار، دامن، کوسن، رومیزی، عروسک، کیف و ده‌ها شیء کاربردی دیگر تبدیل کند تا هم خود از دیدن آن لذت ببرد و هم بخشی از چرخ زندگی خود را از هردو جنبه مادی و معنوی به کار انداخته باشد.
کد خبر: ۸۹۴۳۱۳
هنرنمایی با بافت کیف پول‌های قلاب‌بافی + تصاویر

به گزارش جام جم سرا ، یکی از فوق‌العاده‌ترین هنرهایی که یادگیری آن برای هر کدبانوی ایرانی خوب است قلاب‌بافی است. این هنر به شما امکان خلق انواع و اقسام پوشاک و وسایل تزئینی را می‌دهد و با به چالش کشیدن رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، زیباترین‌ها را به شما ارائه خواهد داد. اگر تاکنون دستی بر قلاب‌بافی نبرده‌اید حتما برای یادگیری‌اش حتی در حد ابتدایی اقدام کنید و اگر هم تا حدودی با آن آشنا هستید نهایت بهره را از این هنر ارزشمند و لذتبخش ببرید. امروز در این صفحه با ما همراه باشید و از طرح این کیف پول‌ها ایده بگیرید تا بتوانید چیزی مشابه آنها یا مدل‌هایی جالب‌تر از آنها را به دست خود بیافرینید.

گوسفند: به به به! چه حیوان کوچک قشنگی! با آن پشم‌های سفید و براق می‌خرامد و به زیبایی‌اش پز می‌دهد! دوست دارید شما هم یکی داشته باشید؟ پس همین الان دست به کار شوید و یکی درست کنید. بدنش را با نخ سفید مثل دو نیم‌دایره ببافید. پشم روی سر و دمش را هم به صورت دایره‌های برجسته کوچک درآورید. سپس صورت، گوش‌ها، دست‌ها و پاها را هم با نخ رنگ کرم ببافید و هر یک را در جایگاه خود قراردهید. در پایان با نخ قرقره مشکی برای گوسفند اعضا صورت بدوزید. اگر یک گل ریز هم به پشم سر آن وصل کنید به او کمک کرده‌اید تا بیشتر بتواند پز بدهد.

جغد: گول ظاهر گرد و قلمبه و بامزه‌اش را نخورید. می‌تواند کلی پول داخل خود نگه دارد و ثروت شما را تا پای جان حفظ کند. چنان چهارچشمی مراقب این طرف و آن طرف است که کسی جرات نزدیک شدن به آن را نخواهد داشت. پس این شما و این هم جغد نگهبان پول! ابتدا بدنش را به صورت یک بیضی که در بالا باریک‌تر می‌شود ببافید. گوش‌ها و بال‌ها را هم از همان رنگ درآورید و وصل کنید. سپس با رنگ مناسب چشم‌ها، نوک و شکم را هم ببافید و وصل کنید. جلو و پشت را به هم وصل کنید و در قسمت بالا زیپ بدوزید یا در کیف وصل کنید.

گل رز: یک گل زیبای درشت که می‌خواهد کیف پول شما باشد. پشت و روی آن را به یک شکل درآورید. برای هرطرف دو گل شش پر ببافید که یکی کمی بزرگ‌تر و دیگری کمی کوچک‌تر باشد. گل کوچک را به گل بزرگ وصل کنید. پره‌ها باید به نسبت دایره وسط کوچک باشند. پشت و روی گل را از دایره وسط به هم بدوزید. برای قسمت در کیف پول از درهای آماده استفاده کنید یا زیپی کوچک و همرنگ به کار ببرید. حتما برای کیف‌پول‌هایتان آستر بدوزید تا سکه‌هایتان خیال افتادن از داخل آن به بیرون را پیدا نکنند.

یک قاچ خوراکی: فرقی ندارد که یک برش پیتزا باشد یا هندوانه و پرتقال. درهرصورت کیف پول جالبی است. ابتدا طرح آن را با مدادرنگی روی کاغذ بکشید تا از جزئیات آن باخبر شوید و بعد دست به کار بافتنش شوید. یک چهارم دایره‌ای که می‌تواند یک کیف پول قشنگ و در عین حال اشتهابرانگیز برای شما باشد!

کله خروس: خیلی هم جالب است. یک مثلث را به عنوان بدنه کیف آماده کنید. سپس تاج و نوک را ببافید و وصل کنید، چشم را هم به صورت یک نقطه ببافید. زیپی کوچک در زیر آن بدوزید تا کار کامل شود. خروس برایتان قوقولی قوقو می‌کند و مراقب پول‌هایتان است.

چندرنگ: اگر رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند را کنار هم بچینید اثری فوق‌العاده زیبا به دست خواهد آمد. در اینجا از چهار رنگ متناسب استفاده شده که به صورت ردیفی روی هم قرار گرفته‌اند و در بالا، دوباره همان رنگ سبز یشمی تکرار شده است. رنگ‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که مکمل هم باشند و به کار شما جلوه‌ای جذاب ببخشند.

جوجه اردک: فکر نکنید این جوجه اردک زشت است. خیلی هم خوشگل و بامزه است و دلش می‌خواهد شما آماده اش کنید. ابتدا با نخ دایره‌های بدن اردک را ببافید. سپس بال‌ها و بعد از آن، توپی گرد برای سر درست کنید. دو مهره سیاه جای چشمانش بدوزید و پس از آن منقار نارنجی رنگ را ببافید و جلوی صورت وصل کنید. نیمی از دو دایره را به هم بدوزید و در کیف را به نیم دیگر متصل کنید.

ساده: یک کیف ساده هم می‌تواند زیبایی خود را داشته باشد. رنگی مناسب انتخاب کنید و آن را با طرحی محکم ببافید. می‌توانید به آن در کیف وصل کنید یا به آن زیپ بدوزید. در پایان، گلی کوچک و تزئینی به آن وصل کنید تا زیبایی‌اش را دوچندان کرده باشید.

گلدار: گل‌ها همه چیز را زیبا می‌کنند. برای همین می‌توانید یک دسته‌اش را روی همین کیف‌های پول پیاده کنید. کیف پولی گرد و بزرگ ببافید و بعد، تعداد زیادی گل ریز از رنگ‌های مختلف آماده کنید و روی آن وصل کنید. می‌توانید برای گل‌ها ساقه هم ببافید یا این که همان طور به صورت گل‌های در کنار هم جلوه‌شان دهید.

مونا احمدی- چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها