با وجود آن‌که مسئولان از ابتدای دولت یازدهم وعده انجام طرح مسکن اجتماعی را داده بودند، با اظهارات روز گذشته وزیر راه و شهرسازی، عملا اجرای این طرح به سال آینده موکول شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۵۸

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره زمان اجرای طرح مسکن اجتماعی به ایلنا گفت: برای اجرای طرح مسکن اجتماعی در این دوره از دولت منتظر تصویب برنامه ششم هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسکن اجتماعی در این دوره از دولت کلید می‌خورد، اضافه کرد: اجرای طرح مسکن اجتماعی به اعتبارات مصوب در برنامه ششم توسعه بستگی دارد و باید ببینیم در برنامه ششم چه اعتباری برای این طرح در نظر گرفته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براین‌که محور برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: اجرای طرح مسکن اجتماعی منتظر ساز و کار تصویب برنامه ششم توسعه است. اظهارات آخوندی در حالی است که به علت تاخیر دولت در ارائه لایحه برنامه ششم، برنامه پنجم توسعه یک سال دیگر و تا پایان امسال تمدید شد. بنابراین با تصویب لایحه برنامه ششم توسعه در سال جاری، اجرای این برنامه از سال 96 آغاز می‌شود و طبیعتا وعده اجرای مسکن اجتماعی نیز به سال بعد موکول خواهد شد. گفتنی است در ماه‌های ابتدایی دولت یازدهم عباس آخوندی با تاکید بر توقف طرح مسکن مهر از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد. آخوندی در اوایل آبان 92 با توضیح درباره طرح مسکن اجتماعی گفت:‌ طرح مسکن اجتماعی به‌عنوان جایگزینی مناسب برای حمایت از گروه‌های کم‌درآمد در نظر گرفته شده است.

با گذشت زمان، مسئولان وزارت راه اجرای مسکن اجتماعی را به ماه‌های بعد موکول می‌کردند و تاکنون این طرح از روی کاغذ فراتر نرفته است و با سخنان دیروز وزیر راه باید گفت طرحی که وعده آن در سال اول دولت داده شد، به سال پایانی آن موکول شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها