وضع مدیریت زمان‌تان چطور است‌؟ آیا جزو آن افرادی هستید که هر شب برای فردا برنامه‌ریزی می‌کنند و جوانمردانه پای برنامه‌هایشان می‌ایستند یا این که شما هم مانند خیلی‌های دیگر اهمیت چندانی به دقیقه‌هایی که می‌گذرد نمی‌دهید و به آنها اجازه می‌دهید به‌راحتی از دست برود، بی‌آن‌که بدانید چه سرمایه‌ای از شما دود شده است.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۸

امیدوارم همه شما عزیزان در گروه اول جای داشته باشید، اما در هرصورت حتی اگر تاکنون قدر ساعت‌هایی را که به شما ارزانی شده‌است نمی‌دانسته‌اید، به شما راهکارهایی ارائه می‌کنیم تا با عمل کردن به آنها بتوانید همچون دونده‌ای قوی و فوق‌العاده سریع، مراحل کاریتان را درنوردید و به سرعت به اهداف‌تان برسید:

1ـ این را بدانید که تکمیل کار، حس بهتری به شما می‌دهد: بسیاری از افراد هنوز این موضوع را درک نکرده‌اند، زیرا حلاوت تکمیل کار را نچشیده‌اند. اگر شما پروژه‌ای برای انجام دارید که باید طی سه ماه به انجام برسانید و آن کار را در دوماه و نیم تمام کنید، چنان حس خوبی وجودتان را در بر می‌گیرد که میل پیدا می‌کنید هرچه زودتر پروژه بعدی را آغاز و آن را هم با بهترین کیفیت تکمیل کنید. توانایی تکمیل کار بسیار شیرین است و این صفت پس از مدتی کوتاه در وجود فرد نهادینه می‌شود. اما در مقابل، کارها را به اتمام نرساندن و نصفه نیمه رهاکردن موجب تخریب درونی فرد می‌شود. اگر تا‌کنون اهل کامل کردن کارهایتان نبوده‌اید، حتما با خود تصمیم بگیرید که از همین لحظه پروژه‌های نیمه تمام‌تان را به پایان برسانید تا ببینید چه طعم لذت بخشی دارد.

2ـ به زمان توجه داشته باشید: از این پس، وقت هدردادن را از زندگی‌تان حذف کنید. زمان ارزشمندترین سرمایه شماست و موفقیت هر فردی در چگالی زمانی که صرف کرده سنجیده می‌شود. چرا اگر فردی در جوانی به کامیابی انسان‌های موفق مسن دست یابد، همگان او را تحسین می‌کنند‌؟ پاسخ آسان است‌؛ چون او قدر زمان را دانسته است. حتی یک لحظه وقت‌تان را هدر ندهید. همواره به انجام کارهای مفید مشغول باشید. برای کار و استراحت زمان تعیین کنید و از هردو بهره ببرید، اما هرگز وقت هدر ندهید .

3 ـ میانبر بزنید: دیگر نمی‌گویم سریع کار کنید یا عملکردی باکیفیت داشته باشید. بلکه از واژه میانبر استفاده می‌کنم. نویسنده‌ای کتابی عالی نوشته بود. او می‌دانست آن کتاب در درازمدت جزو پرفروش‌ترین‌ها خواهد شد، اما میانبری بزرگ زد و تحریک‌کننده‌ترین اسم را برای کتابش انتخاب کرد. آن کتاب در اسرع وقت به پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شد. قنادی می‌خواست در کوتاه‌ترین زمان بیشترین مشتری‌ها را برای خود جذب کند. او در ویترین مغازه‌اش، زیباترین مدل‌های شیرینی را قرار داد که هرکس با دیدن آنها مجبور می‌شد برای لحظه‌ای توقف کند و به آنها چشم بدوزد، سپس به شکل یک انسان هیپنوتیزم شده وارد مغازه شود و یک جعبه خریداری کند. همواره در پشت آن قنادی، صفی طویل از مشتریان پراشتیاق دیده می‌شود. اینها دو نمونه از افرادی هستند که راه‌میانبرزدن را یاد گرفته‌‌اند .

4‌ـ دزد زمان را بشناسید: پسرخاله‌تان که شاید او را سالی دوبار می‌بینید جشن تولد گرفته و شما برای تهیه هدیه، دو هفته وقت صرف می‌کنید و هرچه فروشگاه اینترنتی را که وجود دارد زیر و رو می‌کنید و پس از آن به سراغ پاساژهای مختلف می‌روید تا چیزی جالب و ویژه پیدا کنید. در حالی که می‌توانستید از اولین فروشگاه، عطری خوشبو و مناسب برای او بخرید. همچنین زمانی که برای آشپزی صرف می‌شود نباید چهارساعت باشد در حالی معده را می‌توان با غذایی سالم که پختن آن کمتر از یک ساعت زمان می‌برد پر کرد. برای زمان انجام هر کاری، محدودیت قائل شوید.

5 ـ نماینده انتخاب کنید: اگر انجام کاری برای شما سخت و طاقت‌فرساست، می‌توانید از فرد دیگری کمک بگیرید. نویسنده‌ای می‌توانست به‌سرعت و با‌کیفیت بنویسد، اما او هیچ میانه خوبی با تایپ کردن نداشت. به همین دلیل از تایپیست کمک گرفت. رقمی محدود به تایپیست پرداخت می‌کرد، اما بازهم به نفعش بود، زیرا می‌توانست از وقتش بهترین استفاده را کند و بنویسد.

6 ـ معطل شدن‌ها را پر کنید: بسیاری از ما زمانی طولانی را پشت ترافیک یا در انواع صفوف می‌گذرانیم. شما می‌توانید این دقیقه‌ها را با مطالعه یا گوش کردن به سی‌دی آموزشی و کارهایی مانند اینها از تلف شدن نجات دهید .

منبع: Psychology today

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها