بررسی کارکردهای مدرسه های محیط زیستی در «سرزمین ما»

برنامه فردا پنج شنبه20 اسفند با موضوع بررسی کارکرد مدارس جامع محیط زیستی(جم) درکشور به روی آنتن خواهد رفت.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۶
بررسی کارکردهای مدرسه های محیط زیستی در «سرزمین ما»

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، از مهرماه امسال،۶۰ مدرسه محیط زیستی در پنج منطقه مختلف آب و هوایی ایران در مقاطع پیش‌دبستان، دبستان و متوسطه آغاز به کار کردند.

در این مدارس دانش‌آموزان تا ۹ سال به صورت غیرمستقیم آموزش‌های زیست‌محیطی می‌بینند و از سال نهم به بعد آموزش‌های آکادمیک را فرا خواهند گرفت.

استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در راس فعالیت این مدارس است مثلا استفاده از پنل و آبگرمکن های خورشیدی و شیرهای هوشمندآب، استفاده از اینترنت و اینترانت به جای کاغذ و مهمتر این که دانش‌آموزان هفته ای یکبار به محیط‌های باز رفته و با مظاهر طبیعی از نزدیک آشنا می‌شوند.

مهمان این برنامه، محمد درویش، مدیرکل دفترآموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست است تا درباره عملکرد و نوع آموزش های مدارس محیط زیستی در کشور توضیح دهد.

محمدرضا باقریان، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مهمان دیگر برنامه خواهد بود تا درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب پل خشتی تاریخی شهرستان لاهیجان، ضمن پخش فیلمی از این پل، با بینندگان گفتگو کند.

رضا اسدی، دبیر شبکه محیط زیستی لرستان هم قرار است از طریق ارتباط تلفنی درخصوص مشکلات زیست محیطی آلایندگی کارخانه سیمان درود سخن بگوید.

در بخش پایانی برنامه سرزمین ما هم محمد سپهری، مدیر عامل انجمن دوستداران محیط زیست اردکان درباره آموزش های زیست محیطی به مدارس روستاییان صحبت خواهد کرد.

پخش گزارش های ویژه از نمایشگاه بین المللی محیط زیست و مرور اخبار زیست محیطی کشور توسط »آناهیتا حقیقی» فعال نوجوان محیط زیست از دیگر بخش های برنامه سرزمین ما است.

برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای عباس طاهریان پنج شنبه ها ساعت 8 صبح از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها