رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از انهدام باند 9 نفره تحصیلکرده‌ها که قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست پیدا کنند، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۱۳

سردار علی مویدی دیروز در نشست با خبرنگاران در این باره گفت: همکاران ما در پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و انجام 277 روز کار اطلاعاتی و کارشناسی و همچنین تعقیب و مراقبت موفق شدند باندی را شناسایی و منهدم کنند که با کسب برخی اطلاعات از کشورهای خارجی قصد داشتند به ترکیب جدیدی از مخدر صنعتی شیشه دست یابند.

وی با بیان این‌که این باند 9 عضو داشت، اظهار کرد: اغلب اعضای این باند، افراد تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی بودند که در کارخانه‌ای برای خود لابراتوار درست کرده و در پوشش برخی اقدامات بظاهر قانونی دست به چنین کاری زدند که شناسایی و دستگیر شدند.

سردار مویدی با اشاره به دستگیری ٣۴٠ هزار نفر قاچاقچی و معتاد، خاطرنشان کرد: از این تعداد ١١٠ هزار نفر معتاد و بقیه قاچاقچی بودند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با اشاره به این‌که ٢٨٠ هزار پرونده تا امروز در زمینه مبارزه با موادمخدر تشکیل شده است، افزود: تاکنون 2600 باند توسط همکاران متلاشی و ١٩٠ آشپزخانه تولید مواد صنعتی در کشور شناسایی شده که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ٢۵ درصدی هستیم.

به گفته وی، تریاک با ۴٠٠ تن، حشیش ٧۵ تن و هروئین، مرفین و انواع دیگر موادمخدر به ترتیب مواد مخدری است که در کشور کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر درباره پرونده تمساح خلیج فارس گفت: این پرونده با توجه به شبکه پیچیده مالی که دارد همچنان در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان سال درباره آن نتیجه قطعی گرفته شود.

سردار مویدی به اقدامات گمرک در کنترل ورود پیش‌سازهای موادمخدر به کشور اشاره و تصریح کرد: در گمرک حساسیت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد، به طوری که امسال با اقدامات انجام شده از ورود 30 تن پیش‌ساز موادمخدر توسط گمرک جلوگیری شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر درباره روان گردان‌های صوتی گفت: بررسی‌های لازم در این باره انجام و مشخص شد این موضوع در حد یک شنیده است. تا به حال گزارشی مبنی بر ورود مخدر صوتی به کشور نداشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اعلام هلاکت 61 قاچاقچی مسلح در درگیری با پلیس، گفت: با رعایت مسائل حفاظتی و ایمنی و در سایه آموزش و تشکیل قرارگاه جهادی آموزش، آسیب‌های ناشی از اقدامات پلیسی و همچنین 70 درصد شهادت ماموران در سال‌جاری کاهش یافته است. در این مدت تعداد مجروحان نیز 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سال گذشته ده نفر در راه مبارزه با موادمخدر به شهادت رسیدند که امسال این آمار به سه نفر رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها