رخ به رخ با بزرگـان شطرنج دنیا

رقابت 12 شطرنج باز برتر جهان در مسابقات گرند‌پری بانوان جهان، امروز و از ساعت 15 در محل سالن مسابقات فدراسیون شطرنج وارد دور پنجم می‌شود تا کم کم به نیمه‌های راه خود برسد.
کد خبر: ۸۸۱۴۹۱

12 شطرنج باز حاضر در این مرحله در قالب 11 مرحله، تا سه شنبه هفته آینده (چهارم اسفند) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا تکلیف نفرات برتر و رده بندی کلی مسابقات گرندپری 2016، قبل از مرحله سوم مسابقات در گرجستان مشخص شود. اما سوای رقابت جذاب و تماشایی بهترین شطرنج بازان زن دنیا در این مسابقات، میزبانی تهران از این رویداد بزرگ را باید در زمره یکی از اتفاقات تاریخی ورزش ایران قلمداد کرد؛ اتفاقی که می‌تواند درهای ورزش دنیا را در بخش بانوان به روی ایران بازتر کند.

آشوت داراپیتیان، سرداور مسابقات گرندپری با توضیح این این نکته که فدراسیون شطرنج ایران تمامی فضاها و امکانات مناسب را برای برگزاری این مسابقات آماده کرده، گفت: خوشبختانه تمامی استانداردهای بین‌المللی مورد تائید فیده را می‌توان در سالن زیبای مسابقات مشاهده کرد. برای نمایندگان فیده و البته شرکت‌کننده‌ها رعایت استانداردها از اهمیت بالایی برخوردار است و من به‌عنوان سرداور مسابقات و نماینده فیده باید تبریک خودم را بابت میزبانی خوب ایران اعلام کنم.

آلینا لامی، مدیر رسانه‌ای مسابقات شطرنج گرند‌پری بانوان جهان در تمجید از میزبانی خوب ایرانی‌ها از این مسابقات گفت: ایران با یک سابقه تاریخی درخشان، میزبانی شایسته برای یکی از مهم‌ترین مسابقات شطرنج جهان است. وی افزود: برای احترام به فرهنگ و باور ایرانیان، شرکت‌کنندگان در مسابقات گرند پری با پوشش زنان ایرانی در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند که این یکی از نکات جالب مسابقات مرحله دوم است.

خادم الشریعه، سفیر محیط‌ زیست در حمایت از پلیکان

رونمایی از تابلوی پلیکان به بهانه حمایت از این پرنده دریایی، از جمله برنامه‌های فرهنگی قابل توجهی بود که در حاشیه برگزاری مسابقات شطرنج گرند پری بانوان جهان صورت گرفت.

طبق اعلام دکتر شجیع، سرپرست دفتر محیط‌زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان و با هماهنگی با سازمان حفاظت محیط‌زیست، سارا سادات خادم الشریعه شطرنج‌باز کشورمان به‌عنوان سفیر محیط‌زیست در حمایت از پرنده پلیکان معرفی شد.

پلیکان یکی از با شکوه ترین پرندگان جهان است که در کنار امواج کوبنده دریاها زندگی می‌کند. این پرنده در ایران در فصل تابستان‌ در دریاچه ارومیه از پراکندگی نسبتا خوبی برخوردار است و این در حالی‌ است که گاهی در فارس و سیستان نیز زادوولد می‌کند و ضمن مهاجرت، در تالاب‌های سراسر ایران دیده می‌شود. پلیکان به‌صورت مهاجر عبوری در شمال شرق ایران نیز دیده شده است.

برنامه ادامه رقابت‌های گرند پری

سه‌شنبه 27 بهمن: دور پنجم (ساعت 15)

چهارشنبه 28 بهمن: دور ششم (ساعت 15)

پنجشنبه 29 بهمن: دور هفتم (ساعت 15)

جمعه 30 بهمن: دور هشتم (ساعت 15)

شنبه اول اسفند: استراحت

یکشنبه دوم اسفند: دور نهم (ساعت 15)

دوشنبه سوم اسفند: دور دهم (ساعت 15)

سه‌شنبه چهارم اسفند: دور یازدهم (ساعت 15)، مراسم اختتامیه (ساعت 20)

سارا برقی شیرازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها