دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان، جزئیات جدیدی را از کشف 2000 دستگاه یخچال‌ سایدبای‌ساید قاچاق در بندر شهید رجایی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۲

عزیزالله کناری در گفت‌وگو با مهر، ضمن اعلام جزئیات جدید از کشف یک محموله بزرگ قاچاق یخچال‌های سایدبای‌ساید در بندر شهید رجایی گفت: ۵۲ کانتینر ۴۰ فوت، روز گذشته توسط ماموران گمرک شهید رجایی کشف شد که در این کانتینرها بیش از 2000 دستگاه یخچال وجود دارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان این‌که البته تاکنون از این تعداد کانتینر، ده کانتینر مورد بازبینی قرار گرفته که در تمامی آنها، محموله یخچال قاچاق وجود داشته است، افزود: بقیه کانتینرها در حال بازبینی است و ممکن است کالاهای دیگری نیز غیر از یخچال در آنها جاسازی شده باشد.

وی اعلام کرد: ارزش هریک از یخچال‌های شناسایی شده، اگر ارزان حساب کنیم، حدود پنج میلیون تومان است و شرکتی رسمی آن را وارد کرده، منتها این واردات به نام قطعات یخچال اظهار شده که تعرفه و حقوق گمرکی آن حدود ۷ درصد است، اما چنانچه بدرستی اظهار می‌شد، ۷۶ درصد به آن تعرفه گمرکی تعلق می‌گرفت.

کناری خاطرنشان کرد: بر این اساس، حدود دو میلیارد تومان حقوق دولتی از طریق این اظهار نادرست در حال ضایع شدن بود که جلوی آن گرفته شد. مبدأ این یخچال‌ها کشور کره جنوبی با مارک «دوو» بوده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با اعلام این‌که واردکنندگان این کالاها یک باند بودند، گفت: هم‌اکنون در حال بررسی‌های بیشتری در این زمینه و افراد مرتبط با این موضوع هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها