شعر فجر ده ساله شد. انگار همین دیروز بود که می‌گفتند شعر که هنر دیرینه ایرانیان است، چرا نباید جشنواره‌ای در حد فیلم فجر داشته باشد. اما حالا ده سال از آن روزها می‌گذرد و جشنواره شعر فجر هم توانسته با وجود همه فراز و فرود‌ها و حاشیه‌هایش در این یک دهه، به جشنواره‌ای مستمر تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۳۵۸۸

به گزارش جام‌جم، در چنین شرایطی افتتاحیه دهمین دوره جشنواره فیلم فجر، شنبه‌شب در قم برگزار شد. محمدعلی مجاهدی، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، محمود اکرامی‌فر، ناصر فیض و پرویز بیگی حبیب‌آبادی از چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم افتتاحیه مراسم بودند، اما از مدیران وزارت ارشاد فقط می‌توان به حضور حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیر ارشاد اسلامی قم اشاره کرد. مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی (متولی شعر فجر و دبیر اجرایی جشنواره) را هم نمی‌توانیم جزو مسئولان بلندپایه وزارت ارشاد حساب کنیم. در افتتاحیه شعر فجر دهم، اسماعیل امینی، دبیر علمی این دوره جشنواره با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی شاهد حضور جوانان در عرصه شعر و جشنواره‌های شعری همانند شعر فجر بوده‌ایم، گفت: حضور شاعران جوان در جشنواره شعر فجر در سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

محمدعلی مجاهدی، رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان قم هم در این مراسم طی سخنانی گفت: شاعران جوان کشور و شاعرانی از دیگر کشورهای فارسی زبان توانسته‌اند در سال‌های اخیر آثار فاخری در عرصه شعر فارسی خلق کنند.

این تازه شروع جشنواره دهم شعر فجر است؛ رویدادی که قرار است با برگزاری شب‌های شعر و کارگاه‌های مختلف در استان‌های کشور تا اسفندماه ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها