به گزارش مشرق‌نیوز، برای بررسی دقیق‌تر شبکه جم و عوامل و فعالیت‌های آن ابتدا باید با معرفی مدیر این مجموعه یعنی سعید کریمیان آغاز کرد. وی متولد سال 1348 در شهرستان مرزی قائن در استان خراسان است.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۳

پدر کریمیان که از طرفداران سازمان منافقین بود، با فراخوان مسعود رجوی در سال 1367 برای جمع‌آوری همه اعضا به‌منظور انجام عملیات مرصاد، مجبور به ترک کشور همراه با دیگر اعضای خانواده و پیوستن به پادگان اشرف شد. وی که پدرش را در همان عملیات از دست داد، هشت سال دیگر هم در پادگان اشرف باقی ماند و زندگی تشکیلاتی در کنار منافقین را تجربه کرد. بعد از آن در سال 1375 با حمایت‌های عمویش که سابقه فعالیت در دربار شاه را داشت، به همراه مادرش به‌عنوان پناهنده عازم سوئیس شد. زندگی وی در سوئیس با پذیرش در دانشگاه بازل ادامه پیدا کرد تا زمانی که ازدواج مجدد مادر وی با عمویش رخ داد و مخالفت‌های سعید نیز به قطع حمایت مالی عمویش منجر شده و درنهایت وی با وجود دو سال تحصیل در دانشگاه مجبور به ترک تحصیل و حتی ترک سوئیس در سال 1377 گردید. مقصد بعدی سعید کریمیان لس‌آنجلس بود تا در کنار برادرش هادی در «رادیو صدای ایران» به‌عنوان اولین رادیوی 24 ساعته مخالف با نظام ایران فعالیت کند.

نزدیک دو سال فعالیت کریمیان در رادیو صدای ایران وضعیت مالی وی را بهبود بخشید و بعد از آن ازدواجش با «رؤیا رضایی» که قبلا همسر یکی از سران سازمان منافقین بود، صورت پذیرفت. با شروع به کار و گسترش تلویزیون‌های لس‌آنجلسی وضعیت مخاطبان و به دنبال آن وضعیت اقتصادی رادیو صدای ایران و دیگر رادیوهای مخالف ایران رو به افول نهاد و وی دوباره مجبور شد به تشکیلات منافقین بازگردد، با این تفاوت که این بار با همراهی برادرش هادی و در لندن به همکاری با «سیمای آزادی» تلویزیون رسمی منافقین مشغول گردید. این برهه از فعالیت وی نیز در حدود سه و سال نیم به طول انجامید تا این‌که سرانجام برادران کریمیان با پشتوانه مالی که به دست آورده بودند، از فعالیت‌های سیاسی فاصله گرفتند و برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی به دبی نقل‌مکان کردند. برادران کریمیان به‌واسطه این‌که در رسانه‌های صدای ایران و سیمای آزادی از نمایش چهره و نام خود پرهیز کرده بودند، در ایران شناخته‌شده نبوده و این موضوع به آنها اجازه داد فعالیت‌های اقتصادی خود را در رفت‌وآمد با ایران گسترش دهند.

گسترش فعالیت‌های اقتصادی برادران کریمیان و ایضا ایجاد ارتباطات تجاری با شرکای صهیونیست باعث شد تا دوباره تصمیم به راه‌اندازی فعالیت‌های رسانه‌ای، این بار با مالکیت شخصی بگیرند. در این میان سرمایه‌گذاری امپراتور رسانه‌ای صهیونیست‌ها یعنی رابرت مرداک نیز به آنها کمک کرد تا با پشتوانه‌ای قدرتمند شبکه جم را که اولین شبکه تلویزیونی از گروه است در سال 2007 از لندن و بر روی ماهواره هاتبرد آغاز کنند که کل اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا را پوشش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها