اعضای باند سرقت مسلحانه از طلافروشان در تازه‌ترین اعتراف خود به سرقت شش کیف پر از طلا و مجروح کردن یکی از طلافروشان اعتراف کردند.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۴

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با شکایت مرد طلافروشی از تیر سال گذشته در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش گفت: در زمینه خرید و فروش طلا به‌طور کیفی فعالیت دارم‌. شب حادثه پس از خرید طلا آن را داخل کیفی گذاشتم و به سمت شهرمان یاسوج به راه افتادم. پس از آن که از خودرو پیاده شدم و به سمت خانه‌ام در حرکت بودم ناگهان خودرویی مقابلم متوقف شد و راه را بر من بست. همین که خواستم از خودرو فاصله بگیرم، سرنشینان خودرو که سر و صورت خود را پوشانده بودند، پیاده شدند و به سمتم آمدند. آنها مسلح بودند و مرا به مرگ تهدید کردند. پس از آن که کتکم زدند با سرقت کیف پر از طلا متواری شدند.

همزمان با شکایت این مرد و اطلاعات به دست آمده از او، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. در حالی که هیچ ردی از سارقان به دست نیامده بود، سرقت مسلحانه از مرد طلافروشی در اطراف شهر یاسوج به پلیس گزارش شد. ماموران وقتی از مرد طلافروش تحقیق کردند، مشخص شد وی نیز زمانی که کیفی پر از طلا با خود حمل می‌کرده در دام سارقان مسلح گرفتار شده و آنها با زور وتهدید به مرگ، کیف طلا را از او دزدیده و گریخته‌اند.

کار‌آگاهان در بررسی این دو پرونده متوجه شدند شیوه سرقت‌ها یکسان بوده و احتمال این که هر دو طلافروش در دام اعضای یک باند گرفتار شده باشند، وجود دارد. ماموران با توجه به حساسیت موضوع به‌ طور شبانه‌روزی به تحقیقات برای رازگشایی از این سرقت‌ها ادامه دادند تا این که با گذشت یک‌سال از وقوع این دو سرقت مسلحانه، تیر امسال سومین سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی در شهر یاسوج رخ داد. کار‌آگاهان با حضور در محل سرقت مشاهده کردند مرد طلافروش در جدال با سارقان مسلح زخمی شده است. او به بیمارستان منتقل شد و با تلاش تیم پزشکی از مرگ نجات یافت. کار‌آگاهان با حضور در بیمارستان از مرد طلافروش تحقیق کردند و مشخص شد او و دو نفر از طلافروشان دیگر به صورت کیفی طلا حمل می‌کرده‌اند. آنها پس از خرید طلا به یاسوج آمده و قصد داشتند وارد خانه یکی از طلافروشان شوند که در دام سارقان مسلح گرفتار شدند. مرد طلافروش در برابر سارقان مقاومت کرده که آنها او را با شلیک گلوله مجروح و با سرقت کیف حاوی سه کیلو طلا گریختند.

ماموران هر سه پرونده را باردیگر بررسی کردند و مطمئن شدند سارقان اعضای یک باند تبهکاری هستند که در هر سه سرقت نقش داشته‌اند. عملیات پلیسی همچنان ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد متهمان از افرادی سابقه‌دار هستند. با کشف سرنخ‌های جدید از هویت سارقان فراری، مخفیگاه‌های احتمالی آنها به‌طور شبانه‌روزی و نامحسوس زیر نظر گرفته شد و ماموران بامداد جمعه وارد خانه دو نفر از متهمان در شهرستان گچساران شدند و آنها را دستگیر کردند. در ادامه مخفیگاه سه عضو دیگر باند در یکی از روستاهای گچساران شناسایی شد و دو نفر از آنها دستگیر شدند؛ اما سرکرده باند اقدام به فرار کرد که با شلیک پلیس زمینگیر شد.

این در حالی بود که ماموران در عملیات دیگری، هشت نفر را که با اعضای این باند در زمینه فروش طلاها، در اختیار قراردادن مخفیگاه و فراهم کردن مقدمات فرار فعالیت داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ خداکرم پاکروان، رئیس‌پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: با تحقیقات اولیه مشخص شد اعضای این باند تبهکاری در سه فقره سرقت از دو طلافروش یاسوجی و طلافروشی که اطراف این شهر فعالیت می‌کرده، نقش داشته‌اند و در هر سه سرقت نقاب به چهره زده بوده و مسلحانه دزدی‌ها را انجام داده‌اند. سرقت‌هایشان همه با برنامه بوده و پیش از هر سرقت رفت و آمد طلافروش‌ها را زیر نظر گرفته و بعد دستبردها ر ا انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های پلیسی نشان داد، اعضای این باند درسرقت مسلحانه از مرد طلافروشی در جاده ابرکوه یزد نیز نقش داشته‌اند. متهمان سال گذشته وقتی این طلافروش سوار اتوبوس بوده او را زیر نظر گرفته و با سد کردن جاده وارد اتوبوس شده و با تهدید مسافران، کیف پر از طلای مرد طلافروش را به سرقت برده‌اند.

رئیس‌پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جرایم اعضای این باند به همین جا ختم نمی‌شود و نتایج تحقیقات نشان داده آنها حتی در نورآباد ممسنی و شهر شیراز نیز مرتکب دزدی مشابه شده‌اند و از طلافروش شیرازی 25 کیلو طلا به سرقت برده‌اند. با توجه به این که احتمال می‌رود اعضای این باند، در سرقت‌های دیگری هم نقش داشته باشند، تحقیقات ویژه‌ای از آنها آغاز شده است.

معصومه ملکی

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها