در داستانهای قدیمی معمولا زن دوم موجودی دوستداشتنی نیست. او با ورود غیرمنتظرهاش به زندگی یک خانواده، آرامش آنها را بر هم میزند، بین زن و شوهر جنگ و دعوا راه میاندازد و آخر داستان هم مجبور است با خفت و خواری قصه را ترک کند، اما در سریال نفس گرم، زن دوم وقتی وارد داستان میشود که مرد خانواده در کماست و نمیتواند واکنشی نشان دهد و زن اول و دوم باید خودشان از پس مشکلات، سوءتفاهمات، حق و ناحق و... برآیند.
ناهید و ملیحه با هم روبهرو میشوند و ناهید میداند که باید پایینتر از ملیحه بایستد و به او احترام بگذارد. به او گفته شده که ملیحه زنی آرام و منطقی است. ناهید با این ذهنیت میآید تا در غیاب آقا مرتضی به ملیحه تکیه کند، اما ملیحه هم یک زن است و واکنشهایی دارد شبیه همه زنها. چرخ آسیاب سرنوشت باید بچرخد تا ملیحه سخت که تیز و برنده شده، نرم شود و ناهید را دریابد.
ناهید اما در سریال نفس گرم زنی دوستداشتنی است که بیننده با او همراه میشود و حتی جاهایی حق را به او میدهد.
ناهید معصوم است و مهربان. خودش را در جایگاه مظلوم قرار نمیدهد، واقعیت روح و جوهره خود را نشان میدهد و با آن زندگی میکند. آنچه ناهید را دوستداشتنی کرده، آن چیزی نیست که برای این شخصیت طراحی و نوشته شده است. واقعیت این است که سیما تیرانداز این نقش را آنچنان خوب بازی میکند که بیننده ناهید را باور میکند و میپذیرد. بازی تیرانداز مصنوعی و غلو شده نیست. معصومیت و صداقت در بازی و کلام او دیده میشود و همین است که ناهید را به شخصیتی موفق در سریال نفس گرم تبدیل کرده است.
بعد از سریالهای حلقه سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و دودکش ساخته محمدحسین لطیفی، سریال نفس گرم را میتوان سومین حضور موفق تیرانداز در تلویزیون دانست.
طاهره آشیانی - جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد