در داستانهای قدیمی معمولا زن دوم موجودی دوستداشتنی نیست. او با ورود غیرمنتظرهاش به زندگی یک خانواده، آرامش آنها را بر هم میزند، بین زن و شوهر جنگ و دعوا راه میاندازد و آخر داستان هم مجبور است با خفت و خواری قصه را ترک کند، اما در سریال نفس گرم، زن دوم وقتی وارد داستان میشود که مرد خانواده در کماست و نمیتواند واکنشی نشان دهد و زن اول و دوم باید خودشان از پس مشکلات، سوءتفاهمات، حق و ناحق و... برآیند.
ناهید و ملیحه با هم روبهرو میشوند و ناهید میداند که باید پایینتر از ملیحه بایستد و به او احترام بگذارد. به او گفته شده که ملیحه زنی آرام و منطقی است. ناهید با این ذهنیت میآید تا در غیاب آقا مرتضی به ملیحه تکیه کند، اما ملیحه هم یک زن است و واکنشهایی دارد شبیه همه زنها. چرخ آسیاب سرنوشت باید بچرخد تا ملیحه سخت که تیز و برنده شده، نرم شود و ناهید را دریابد.
ناهید اما در سریال نفس گرم زنی دوستداشتنی است که بیننده با او همراه میشود و حتی جاهایی حق را به او میدهد.
ناهید معصوم است و مهربان. خودش را در جایگاه مظلوم قرار نمیدهد، واقعیت روح و جوهره خود را نشان میدهد و با آن زندگی میکند. آنچه ناهید را دوستداشتنی کرده، آن چیزی نیست که برای این شخصیت طراحی و نوشته شده است. واقعیت این است که سیما تیرانداز این نقش را آنچنان خوب بازی میکند که بیننده ناهید را باور میکند و میپذیرد. بازی تیرانداز مصنوعی و غلو شده نیست. معصومیت و صداقت در بازی و کلام او دیده میشود و همین است که ناهید را به شخصیتی موفق در سریال نفس گرم تبدیل کرده است.
بعد از سریالهای حلقه سبز به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و دودکش ساخته محمدحسین لطیفی، سریال نفس گرم را میتوان سومین حضور موفق تیرانداز در تلویزیون دانست.
طاهره آشیانی - جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید