انتشار خبر تغییرات بزرگ برای ارائه مجوز در ایام تعطیلی کنسرت‌ها برای اهالی موسیقی معنای متفاوتی دارد. معاونت هنری ارشاد بجای مداوای زخمی که مدت‌ها پیش می‌بایست برای درمانش راه حلی پیشه می‌کرد، همچنان در حال مدارا کردن است.
کد خبر: ۸۴۹۸۶۹
«موسیقی» هنری که ماه‌هاست بی مسئول مانده

به گزارش جام جم نوا به نقل از فارس، در آخرین روز اداری مهرماه ۹۴ خبری با تیتر: «تغییرات بزرگ در صدور مجوز اجرای صحنه ای» روی سایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد رفت، موضوعی که بواسطه لغو مجوز کنسرت‌ها در ماه‌های اخیر برای اهالی و علاقمندان به هنر موسیقی قابل توجه بود.

در متن خبری که از آن بعنوان تحول بزرگ نام برده شده آمده بود: « در دستور عمل جدید دفتر موسیقی تمامی هنرمندان این عرصه که مجوز آلبوم صوتی خود را ازاین دفتر دریافت کرده اند و متقاضای اجرا صحنه ای آلبوم خود برای مخاطبان هستند .با حذف بررسی شورای موسیقی، زمان دریافت مجوز اجرای صحنه ای برای این هنرمندان به نصف خواهد رسید».

گرچه اقدام ذکر شده قطعا به سرعت بخشیدن به اعطای مجوز برگزاری کنسرت‌ها کمک خواهد کرد اما این اقدام راه حل درست و مناسبی از سوی دولت برای حل مشکل اجراهای صحنه‌ای موسیقی نیست. چرا که لغوها بعضا و در اکثر مواقع پس از احراز صلاحیت‌ها از سوی ارشاد صورت گرفته و مشکل اصلی هنرمندان موسیقی طولانی شدن مرحله اعطای مجوز نیست بلکه دریافت مجوزی از سوی دفتر موسیقی است که انگار جامعیت لازم را ندارد و بخاطر جزیره‌ای عمل کردن مسئولان ونبود هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و مواردی شبیه نبود آتش نشانی، اورژانس و رعایت مسائل ایمنی و امنیتی منجر به لغو می‌شد.

ماه‌ها از رسانه‌ای شدن خبر تنظیم شیوه‌نامه اجرای کنسرت‌ها توسط ارشاد و نیروی انتظامی توسط مسئول وقت که مدتهاست از دفتر موسیقی معاونت هنری ارشاد رفته و این روزها به مصاحبه‌های تند و افشاگرایانه‌اش بر علیه مرادخانی شهرت دارد، گذشته اما خبری از تفاهم‌نامه نیست. پیگیر‌ی‌ خبرنگاران و هنرمندان موسیقی و جواب‌های وزیر و سخنگوی ارشاد نیز افق روشنی را نشان نمی‌دهد و بنظر می‌رسد مسئولان علاقه‌ای به حل ماجرا ندارند.

انتشار خبر تغییرات بزرگ جهت ارائه مجوز در ایام تعطیلی اجراهای صحنه‌ای موسیقی برای اهالی موسیقی معنای دیگری دارد. معاونت هنری ارشاد بجای مداوای زخمی که مدت‌ها پیش می‌بایست برای درمانش راه حلی پیشه می‌کرد، همچنان در حال مدارا کردن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها