فناوری برای ضد فناوری

به‌تازگی شرکت سوئیسی پانکت (Punkt) از محصولی جدید پرده برداشت که یک «ضد تلفن‌هوشمند» لقب گرفته است.
کد خبر: ۸۴۹۳۴۳
فناوری برای ضد فناوری

به گزارش جام جم کلیک ،این محصول با نام MP01 را که طراحی مشهور به نام موریسون طراحی کرده، دو کاربرد بیشتر ندارد؛ فقط می‌توان به تماس پاسخ داد و پیامک فرستاد.

البته این قابلیتی است که همه تلفن‌ها به آن مجهزند و تلفن‌های ارزان‌قیمت میان‌رده نیز با اتکای به آن فروش می‌کنند. افراد مسن حتما به یاد دارند که در گذشته تلفن فقط مختص برقراری تماس بود، نه ارسال پیام.

اما زمانی که سازنده‌ای همچون پانکت شروع به ساخت چنین تلفنی با قیمت 300 دلار کرده حامل پیامی مهم است.

پانکت شرکتی است که محصولات الکترونیکی مصرفی خاص تولید می‌کند و سال 2008 میلادی تاسیس شده است.

با اقدام اخیر این شرکت به نظر می‌رسد عکس‌العملی از نوع ضدفرهنگ علیه تجهیزات الکترونیکی پیشرفته در حال شکل‌گیری است.

در واقع این شرکت سوئیسی، محصولاتی تولید می‌کند که کاملا برخلاف جریان پیشرفت فناوری است. این شرکت محصولاتی نظیر ساعت رومیزی، شارژر یواس‌بی و سه‌راهی شیک دارد.

خداحافظی با هوشمندی

پانکت، ماموریت خود را ساخت محصولات الکترونیک عنوان می‌کند که تمام چیزهایی را که کاربر نیاز داشته، دارد و آنهایی که نیاز ندارد را نه.

بنابراین کاربر می‌تواند روی چیزهایی تمرکز کند که واقعا به آنها نیاز دارد. ممکن است محصولات این شرکت خنده‌دار باشد، اما این کار پانکت در واقع بخشی از جنبشی است که این روزها از این طرف و آن طرف زیاد به گوش می‌رسد.

برای مثال این اتفاق برای صفحه‌های موسیقی زمانی که کسی به آنها توجه نمی‌کرد افتاد، اما ناگهان مردم متوجه این موضوع شدند که تفاوتی خاص میان موزیک دیجیتال و آنالوگ وجود دارد.

گذشته‌ها نگذشته

گاهی روش‌های قدیمی بهتر است. فناوری نوین نمی‌تواند لذت گوش دادن به یک آلبوم موسیقی را ـ که حاوی عکس‌های هنرمندان است ـ القا کند.

این موارد تنها نشانه‌های ضدفناوری نیست؛ این روزها سبک بازی‌های آرکید دهه 80 میلادی به شدت محبوب شده است.

به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا کمی از حرکت سریع و تکراری فناوری که گجت‌هایی عجیب و غریب می‌سازد فاصله بگیریم.

این کار برای بچه‌های این دوره و زمانه هم بهتر است، زیرا در خبری به‌تازگی مشخص شد نوجوانان‌ 13 ساله روزی بیش از صد بار به شبکه‌های اجتماعی‌شان سر می‌زنند.

شاید انقلاب فناوری‌های غیرپیشرفته در راه باشد، زیرا شرکت‌های زیادی همچون پانکت به فکر این هستند چگونه از این راه پول دربیاورند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم به دستگاه‌ها و وسایل قدیمی‌تان سر بزنید؛ زیرا همچنان می‌تواند لـذتبخش باشد.


ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها