شاید در این روزها هیچ چیز به اندازه تلفن همراهمان، همراه ما نباشد. از صبح زود، وقتی که حتی چشممان را باز نکردیم و در تاریکی به دنبال گوشی می‌گردیم تا جدیدترین پیام‌ها را بخوانیم تا آخر شبی که موبایل همدممان می‌شود تا خواب چشممان را برباید.
کد خبر: ۸۴۴۳۶۵
کشور 2 میلیاردی کاربران تلفن‌ هوشمند

این وضع درست از زمانی ایجاد شد که تلفن‌های همراه، به ویژگی هوشمندی مجهز و انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان روی آن نصب شدند.

در ستون شگفتی آماری این هفته، نگاهی داریم به آمارهای مربوط به تلفن‌های همراه هوشمند که از منابع مختلف و البته معتبر دریافت کرده‌ایم.

نخستین پرسش در مورد تلفن‌های هوشمند این است که چه تعداد از این ابزارهای تکنولوژیک در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایت ای‌مارکتر که در زمینه بازاریابی فعالیت می‌کند، در گزارشی اعلام کرده انتهای سال جاری میلادی کمی کمتر از دو میلیارد تلفن هوشمند در جهان وجود خواهد داشت.

اگر متوسط طول هر گوشی هوشمند را ده سانتی‌متر در نظر بگیریم و آنگاه این میزان گوشی هوشمند را کنار هم بگذاریم، 200 هزار کیلومتر تلفن همراه خواهیم داشت.

یعنی تقریبا به اندازه مسافت صد بار رفت و برگشت بین تهران و مشهد! همچنین این میزان دارنده تلفن همراه می‌توانند پرجمعیت‌ترین کشور جهان را به تنهایی تشکیل دهند.

پیش‌بینی می‌شود این میزان در انتهای سال 2018 به دو میلیارد و نیم برسد و آنگاه از هر دو کاربر تلفن همراه در جهان، یک نفر تلفن هوشمند خواهد داشت.

این در حالی است که آمارها می‌گوید میزان رشد تلفن‌های همراه هوشمند در حال کاهش است.

در حالی که رشد تعداد کاربران در سال 2013، حدود32 درصد بوده پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2018، 7 درصد باشد. معنای این آمار برای فعالین بازار موبایل این است که بازار تلفن‌های هوشمند در جهان در حال اشباع است.

پرسش دوم این که چه کشورهایی دارای بیشترین میزان تلفن هوشمند هستند. آمارهای ای‌مارکتر می‌گوید در انتهای سال 2015، 570 میلیون کاربر تلفن‌های هوشمند در چین وجود خواهد داشت.

این میزان حدود 170 میلیون بیش از جمعیت کل کشورهای خاورمیانه است. جالب است بدانید که به گفته قائم‌مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران، آمار تلفن‌های هوشمند ثبت شده در شبکه موبایل ایران سال 1393، 20 میلیون تلفن بوده که این رقم سال 1394 احتمالا به 40 میلیون دستگاه خواهد رسید.

اگر این‌گونه باشد، ایران در پایان سال 2015، ششمین کشور جهان خواهد شد که بیشترین میزان تلفن هوشمند را در اختیار خواهد داشت.

چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها