jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۸۴۸۲۳۳   ۲۸ مهر ۱۳۹۴  |  ۱۷:۰۰

نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که مولفه نارنجی رنگ موجود در ریواس باعث از بین بردن سلول های تومور می شود.

ریواس، گیاهی موثر در مبارزه با سرطان

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایرنا، این ماده که پاریتین (Parietin) خوانده می شود، می تواند سلول های سرطان خون، ریه و تومورها در سر و گردن را از بین ببرد و در عین حال به سلول های سالم آسیبی نزند.

اهمیت تازه ترین یافته محققان در این است که بسیاری از عوارض جانبی ناتوان کننده شیمی درمانی از تهوع گرفته تا ریزش مو، بر اثر آسیب به سلول های سالم ایجاد می شود.

محققان آمریکایی حین جستجوی مواد شیمیایی مسدود کننده پروتئینی به نام 6PGD که به رشد برخی سرطان ها کمک می کند، موفق به کشف پاریتین شدند.

این پژوهشگران در محیط آزمایشگاه نشان دادند که پاریتین سلول های بیمار را که از یک بیمار مبتلا به سرطان مزمن خون گرفته شده بود، از بین می برد.

براساس نتایج این مطالعه که در مجله «Nature Cell Biology reports» منتشر شده است، پاریتین پس از 48 ساعت نیمی از سلول های سرطانی را از بین می برد.

محققان دانشگاه «اموری» در آتلانتا همچنین نشان دادند که امکان تبدیل مواد شیمیایی پاریتین به یک ترکیب قدرتمند وجود دارد.

این دارو رشد تومورهای در حال رشد در بدن موش ها را که از سلول های انسانی ساخته شده بودند، کند کرد.

با این حال، محققان می گویند که به مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوان تایید کرد که استفاده از داروهای پایه ریواسی عوارض جانبی به دنبال ندارند.

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.