براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۸۴۴۰۶۷

اضافه وزن و چاقی بعد از ازدواج، کابوس خیلی از تازه عروس و دامادهاست که البته ترس بجایی هم محسوب می‌شود چراکه براساس پژوهش‌های مختلف، افراد متاهل در دو سال ابتدای ازدواج دو برابر بیشتر از افراد مجرد در معرض خطر چاقی قرار دارند و در مورد 65 درصد زوج‌ها هم این اضافه وزن برای همیشه باقی خواهد ماند. به همین دلیل هم آنها در معرض چربی خون، دیابت و مشکلات قلبی ـ عروقی قرار می‌گیرند. البته بیشتر افراد به‌ویژه خانم‌ها از ماه‌ها یا شاید سال‌ها قبل برای مراسم عروسی برنامه‌ریزی می‌کنند و دوست دارند در جشن عروسی بهترین باشند.

مثلا در باشگاه ورزشی ثبت‌نام می‌کنند و رژیم‌های عجیب و غریب می‌گیرند تا لاغر شوند، اما با تمام شدن مراسم، معمولا همه این کارها فراموش می‌شود و اضافه وزن پیدا می‌کنند. شاید تعجب کنید، اما به گفته متخصصان و براساس پژوهش‌های معتبر علمی، بین هورمون‌ها و اضافه وزن بعد از ازدواج هیچ رابطه‌ای وجود ندارد و تغییر سبک زندگی افراد است که زمینه چاقی آنها را فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، یکی از بهترین تفریح‌های زوج‌های جوان در ماه‌های اول ازدواج، امتحان غذاها و دسرهای متنوع در رستوران‌های مختلف است. از طرفی مدتی طول می‌کشد که خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های شاغل به شرایط جدید و آشپزی روزانه عادت کنند و تا آن زمان، غذا خوردن در رستوران و سفارش غذا از بیرون تنها گزینه‌های موجود خواهد بود که متاسفانه اضافه وزن عروس و داماد را رقم می‌زند. پس برای داشتن طول عمر بیشتر باید مانع چاقی بعد از ازدواج شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها