واکنش بشار اسد به مرگ آیلان

رئیس جمهور سوریه با ابراز ناراحتی نسبت به مرگ آیلان کردی کودک سه ساله سوری در سواحل مدیترانه تاکید کرد که مرگ این کودک عزم کشورش را برای مبارزه با تروریسم افزایش می دهد.
کد خبر: ۸۳۲۹۵۱
واکنش بشار اسد به مرگ آیلان

روزنامه لبنانی الدیار به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهور سوریه که خواستند نامشان فاش نشود نوشت که "بشار اسد" پس از مشاهده تصاویر "آیلان کردی" کودک سه ساله سوری که پیکر وی در سواحل دریای مدیترانه پیدا شد بسیار متاثر شده و از این حادثه ابراز ناراحتی کرد.

بشار اسد پس از مشاهده تصاویر پیکر "آیلان کردی" در سواحل مدیترانه تصریح کرد که این تصاویر عزم ما را برای ادامه نبرد با تروریسم افزایش می دهد.

وی تاکید کرد که سوریه و جهان عرب باید با خطر گروه تروریستی داعش مقابله کنند.

"آیلان کردی" پسر بچه سوری یکی از آواره های سوری بود که جسدش را آب های دریا به ساحل مدیترانه آوردند.

عربستان: برای مهار ایران هر کاری می کنیم

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل تاکید کرد ریاض از هیچ اقدامی برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه فروگذار نخواهد کرد.

عبدالله المعلمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره نتایج سفر پادشاه عربستان به آمریکا گفت: رایزنی در سطوح مختلف بین عربستان و آمریکا مسئله ای طبیعی است. سران عربستان و آمریکا در سال های گذشته بارها با یکدیگر دیدار کرده اند. تردیدی نیست مسایل متعددی در این دیدارها مطرح می شود.

المعلمی درباره گفتگوی مقامات آمریکایی و سعودی درخصوص ایران افزود: ما شاهد دخالت های ایران در منطقه هستیم و در گذشته هم درباره آن به مناسبت های مختلف سخن گفته ایم.

وی افزود: عربستان هر کاری بتواند برای ایستادگی در برابر دخالت های ایران در منطقه از طریق یافتن راهکارهای ریشه ای برای مسایل منطقه مانند یمن انجام می دهد. عربستان در سوریه هم به دنبال چنین راهکاری است. ما از دولت آمریکا و جامعه جهانی انتظار داریم مانند ما به این مسئله توجه داشته باشند و با ما برای مهار این دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی همکاری کنند.

سفیر عربستان در سازمان ملل اضافه کرد: ما به این مسئله پیش از توافقنامه هسته ای معترض بودیم و اعتراض به آن پس از توافقنامه هسته ای هم ادامه خواهد داشت. دو طرف به ویژه طرف آمریکایی اصرار دارند توافقنامه هسته ای به معنای باز گذاشتن دست ایران برای انجام دادن هر کاری که می خواهد نیست. ریاض و واشنگتن می خواهند اطمینان پیدا کنند که از توافقنامه هسته ای ایران برای تسلط، دخالت و سیطره طلبی بیشتر در منطقه استفاده نخواهد شد. ما شاهد نشانه هایی در این باره به ویژه در یمن هستیم.

آخرین رتبه بندی تروریست های خارجی در سوریه

منابع خبری گزارش کردند که اتباع چچنی، سعودی، لبنانی و تونسی به ترتیب بیشترین افراد خارجی عضو گروههای تروریستی در سوریه را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی رای الیوم امروز در گزارشی به رتبه بدنی تروریست های خارجی در سوریه براساس تعداد آنها پرداخته و نوشت: شمار جنگجویان تونسی در سوریه به نزدیک به هشت هزار نفر رسیده است.

این مطلب را یک هیئت رسانه ای و حقوقی تونسی تایید کرد که اخیرا سفری به سوریه داشت و با بسیاری از شخصیت های طرفدار نظام سوریه ملاقات کرد.

این هیئت افزود: جنگجویان تونسی رتبه چهارم را از نظر تعداد در گروههای تروریستی در سوریه دارند. جگجویان چچنی و سعودی و لبنانی در رتبه های اول تا سوم هستند.

زیاد الهانی رئیس این هیئت تونسی در کنفرانس مطبوعاتی در تونس اعلام کرد: اطلاعات جمع آوری شده آنها در جریان سفرشان به سوریه تایید می کند که بیش از دو هزار جنگجوی تونسی از سال 2014 میلادی کشته شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حقی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
۰
۰
اگه بشار خوب بود مردمش كه پناهنده نمی شدند

نیازمندی ها