مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کردند پنتاگون در تلاش برای اطمینان دادن به یکی از هم پیمانان کلیدی خود در منطقه خلیج فارس درباره توافق هسته ای ایران، در حال نهایی کردن توافق نامه تسلیحاتی یک میلیارد دلاری با عربستان سعودی است که سبب تأمین تسلیحاتی ریاض در جنگ علیه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش و یمن می شود.
کد خبر: ۸۳۲۲۵۶
شاه سلمان در آمریکا به دنبال چیست؟

نیویورک تایمز نوشت: توافق هسته ای ایران موضوع اصلی سفر پادشاه عربستان سعودی به آمریکاست.

مقامات آمریکایی اعلام کردند در آستانه سفر ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به واشنگتن -در روز جمعه- جزییات این طرح در دست بررسی قرار گرفته است. آنها همچنین اعلام کردند قبل از نهایی شدن این توافق نامه توافق هسته ای ایران باید در کنگره تصویب شود.

انتظار می رود اوباما و ملک سلمان همچنین درباره آموزش های نظامی که آمریکا می تواند در اختیار نظامیان سعودی -در زمانی که ریاض تلاش می کند موضعی قدرتمندانه تر در منطقه اتخاذ کند- قرار دهد، با یکدیگر گفتگو کنند.

این توافق تسلیحاتی -هر چند که بزرگترین توافق بین آمریکا و عربستان سعودی محسوب نمی شود- در زمانی حاصل می شود که دولت اوباما به هم پیمان عرب خود وعده داده است از آن ها در مقابل آنچه که بسیاری از دولت های عربی آن را افزایش قدرت و نفوذ ایران می دانند، حمایت کند. این توافق همچنین در زمانی حاصل می شود که منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) در حال وارد شدن به جنگ های نیابتی، درگیری های فرقه ای و جدال علیه شبکه های تروریستی است.

ناگفته هایی از دکل های نفتی مفقودشده

رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز جمعه گم شدن دو دکل بزرگ و شناور نفتی را تایید کرد و فسادهای بزرگ مالی مانند پرونده بابک زنجانی و دکل های نفتی را ناشی از تاثیر تحریم های ظالمانه غرب و دور زدن تحریم ها دانست.

'ناصر سراج' رئیس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد در مالزی بسر می برد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد نقش این سازمان در پیگیری پرونده دکل های نفتی، گفت که تحقیقات در مورد این پرونده کامل شده و در مرحله دادسرا است.

وی گفت که تاکنون چند نفر در این ارتباط بازداشت شده اند و در این پرونده بزرگ پول پرداخت شده، اما از جنس خبری نیست.

مشاور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی از متهمان پرونده موسوم به دکل نفتی 87 میلیون دلاری است که بازداشت شده است.

هیات مدیره شرکت تاسیسات دریایی چندی پیش در دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی علیه چهار نفر از جمله مدیران و مشاوران وقت شرکت های تاسیسات دریایی، سپنتا و 'عمر کامل آل سواد' مدیرعامل شرکت Dean به اتهام عدم تحویل دکل نفتی خریداری شده به ایران در دوره دولت سابق، اقامه دعوی کرده است.

دیگر نمی‌توان مانع از لغو توافق با ایران شد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه ایران اعلام کرد کنگره نمی‌توان توافقنامه هسته‎ای را باطل کند.

جان بولتون، گفتگو با شبکه فاکس نیوز درباره توافقنامه هسته ای ایران گفت: به نظر من از نظر کنگره دیگر کار از کار گذشته است و نمی توان توافقنامه ایران را در کنگره باطل کرد. با وجود این فکر می کنم بهتر است هنوز کار کنگره را در این خصوص دنبال کرد و همه تلاشها را در این خصوص انجام داد.

وی افزود: به نظر من باید رای تک تک اعضای کنگره ثبت شود تا در سالهای آینده یعنی در انتخابات سال 2016، 2018 و 2020، بتوان آنها را مسئول رایی که داده اند دانست.

وی اضافه کرد:"من مطمئن هستم توافقنامه هسته ای ایران توافقنامه ای اشتباه است و در مسیر غلطی حرکت خواهد کرد. ایرانی‌ها به تعهدات خود در این توافقنامه عمل نخواهند کرد. آنها به راحتی اقتصادی که از این توافقنامه انتظار داشته اند، رسیده اند؛ بنابراین دیگر دلیلی ندارد به توافقنامه عمل کنند.

مجری فاکس نیوز گفت به نظر شما بدترین نواقص در این توافقنامه چیست؟

جان بولتون ادعا کرد:" به نظر من اشکال اساسی در این توافقنامه این است که اجازه می دهد ایران ظرفیت غنی سازی اورانیوم خود را حفظ کند. کسانی که با مسئله اشاعه هسته‌ای آشنا هستند، به شما خواهند گفت غنی سازی اصلی ترین قسمت برنامه هسته ای هر کشوری است که قرار است به سلاح اتمی دست پیدا کند."

انصارالله پیشنهاد ولد الشیخ را پذیرفت

جنبش انصارالله سندی را که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ارائه کرد، پذیرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: جنبش انصارالله سندی را که اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، ارائه کرده پس از بررسی و اصلاح پذیرفت.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها