مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در گفت‌وگویی که با سایت اختصاصی این فیلم انجام داده است از استقبال مخاطبان خارجی از این فیلم سخن گفت.
کد خبر: ۸۳۰۵۹۴

به گزارش جام‌جم، مجیدی در ابتدای سخنانش به نشست منتقدان جشنواره فیلم مونترال اشاره کرد و گفت: روز پنجشنبه صبح، اولین نمایش فیلم محمد رسول الله برای منتقدان بود که با استقبال و نگاه مثبت منتقدان همراه بود. سوالاتی که بیشتر در مورد فیلم می‌شد در مورد مسائل تکنیکی فیلم بود. آنها معتقد بودند که این فیلم فراتر از سطح سینمای ایران است و تا به حال چنین فیلمی با این سطح تولید در سینمای ایران ندیده بودند. آنها پیش‌بینی کردند در اکران عمومی و بین‌المللی هم موفق خواهد بود.

مجیدی در مورد جزئیات سوالاتی که در این جلسه منتقدان مطرح کردند هم این گونه توضیح داد: سوالات بیشتر درمورد قرائتی بود که این فیلم از اسلام داده است و این که فیلم می‌تواند دریچه تازه‌ای از زندگی پیامبر به جهان غرب و جهان اسلام باز کند.

کارگردان فیلم سینمایی «محمدرسول الله» ادامه داد: برای آنها جالب بود که بیشتر از زندگی پیامبر بدانند و بعد از دیدن این فیلم سوال می‌کردند قسمت‌های بعدی‌اش را چه موقع خواهیم ساخت. نگاه‌ها بیشتر روی این تمرکز داشت که ساخت چنین فیلمی باعث تاثیر مثبت بر نگاه جامعه جهانی نسبت به اسلام می‌شود.

مجیدی با اشاره به نگاه مثبتی که در جلسه نقد و بررسی این فیلم وجود داشت، گفت: نکته‌ای که بار منفی داشته باشد در بین منتقدان ندیدم. فکر می‌کردم کمی حساسیت در مورد گروه یهودی رادیکالی که در فیلم آوردیم به وجود بیاید که هیچ اشاره‌ای به آن نشد و همه تاکید داشتند فیلم نگاه خوبی نسبت به ادیان دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «محمدرسول الله» بیان کرد: نکته جالب دیگر این جلسه حضور یک گروه قطری بود، همان گروهی که می‌خواهند با کمک هالیوود چند فیلم در مورد پیامبر اسلام بسازند و اینها با دیدن فیلم مشتاق شدند از امکانات سینمای ایران و بخصوص از شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ص) بازدید کنند.

مجیدی در پایان گفت: نکته‌ای که وجود داشت این بود، واقعا مردم بعد از دیدن فیلم مهربان می‌شوند و برق شادی از چشمانشان مشخص است و حس عجیبی در آدم‌ها به وجود می‌آورد و این اتفاق مبارکی است که فکر می‌کنم همه اینها به برکت وجود خود پیامبر اکرم (ص) است که می‌تواند دل‌ها را به تسخیر خود درآورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها