نقد و بررسی قسمت پنجم متال‌گیر

درد فانتوم کونامی

احتمالا مایک بیتهل، سازنده بازی مستقل و فوق‌العاده محبوب Thomas Was Alone را می‌شناسید. او با بازی قبلی خود ثابت کرد که می‌توان حتی برای مکعب‌هایی رنگی، داستانی غنی و جذاب روایت کرد.
کد خبر: ۸۲۹۵۵۶
رابین‌ هود مدرن

بازی جدید او با نام Volume در سبک مخفیکاری قرار دارد. در اینجا نیز داستان و روایت تمرکز اصلی سازنده به شمار می‌رود.

کلیت قصه درباره تلاش برای متوقف کردن فساد «صنایع گیزبورن» است و به نظر می‌رسد وقایع داستان قرن‌ها پس از ماجراهای رابین‌هود دنبال می‌شود؛ جایی که حالا نوادگان آن شخصیت‌های تاریخی در دنیای مدرن قرار دارند.

اما نزاع همچنان بر سر ربودن از ثروتمند و تقسیم بین نیازمندان است.

سایبرپانک با چاشنی شرقی

تیم مستقل Harebrained Schemes با ساخت سری بازی‌های Shadowrun اثبات کرده مهارت زیادی در احیای بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک با گرافیکی زیبا و چشمنواز دارد.

سومین بازی مجزای این مجموعه، پسوند Hong Kong را یدک می‌کشد. گفته شده این بازی با وجود شخصیت‌های کاملا جدید، افزایش جادوها و تجهیزات مدرن، تاثیرگذارترین بازی مجموعه خواهد بود.

بازگشت خاطره‌ساز دوران کودکی

Armikrog از معدود بازی‌های مستقلی است که شاید خیلی‌ها بیشتر از بازی‌های بزرگ AAA انتظارش را می‌کشیدند.

بازی‌های قبلی سازنده، Earthworm Jim و Neverhood سال‌ها پیش عرضه شدند و به نوعی از پدران بازی‌های مستقل به شمار می‌روند. نیاز به توضیح نیست این بازی‌ها تا چه اندازه خاطره‌ساز بوده و لحظات شیرینی در کودکی و نوجوانی‌مان رقم زده‌اند.

Armikrog در سبک معمایی اشاره و کلیک قرار داشته و با تکنیک انیمیشن استاپ موشن ساخته شده است. در این تکنیک تمام آنچه در بازی می‌بینید، به‌صورت فریم به فریم با گل‌های مخصوص طراحی شده‌اند که زحمتی بسیار زیاد می‌طلبد.

داستان بازی در قلعه‌ای مرموز اتفاق می‌افتد؛ جایی که شخصیت اصلی یعنی Tommynaut همراه سگ کورش که از نژاد بیگانگان است و Beak-Beak نام دارد، زندانی شده‌ است.

حالا شما باید تلاش کنید با گشتن در محیط و پشت سر گذاشتن معماهای مختلف، راهی برای خروج از این قلعه پیدا کنید.

هفته آینده با پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران بازمی‌گردیم.

کلیک ( ضمیمه یکشنبه - روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها