پرونده ربوده شدن پسر 13 ساله رئیس دانشگاه پرسپولیس با هدف اخاذی 100 هزار دلاری، با صدور قرار جلب دادرسی برای یکی از متهمان و تبرئه دو متهم دیگر به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
کد خبر: ۸۲۷۲۲۲

به گزارش جام‌جم، ساعت 7 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه، 22 اردیبهشت امسال سینا 13 ساله از خانه شان در محله نیاوران خارج شد تا سوار سرویس مدرسه شود. دقایقی بعد به جای سرویس مدرسه، پژو 405 مقابل سینا متوقف و مردی از خودرو پیاده شد و سینا را با زور سوار خودرو کرد و همراه دو همدستش فرار کردند. ساعاتی بعد یکی از کودک‌ربایان با پدر سینا تماس گرفت و مدعی شد او را ربوده و برای آزادی پسرش باید 100 هزار دلار بپردازند.

دکتر سودی، مدیر دانشگاه پرسپولیس که فرزندش در دام گروگانگیران بود، به پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و برای نجات پسر نوجوانش درخواست کمک کرد. در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان آغاز شده بود، یکی از گروگانگیران با خانواده سینا تماس گرفت و به آنها یک شبانه‌روز مهلت داد تا پول درخواستی را تهیه کنند، تا پسرشان کشته نشود.

در ادامه تجسس‌های پلیسی ماموران پس از 10 ساعت عملیات ضربتی مخفیگاه آدم‌ربایان را در خیابان دماوند شناسایی و محاصره کردند. آدم‌ربایان که 4 نفر بودند به محض مشاهده ماموران با آنها درگیر شده و یکی از متهمان با شلیک گلوله پلیس کشته شد و همدستانش دستگیر شدند. ماموران پسر ربوده شده را که در صندوق عقب خودروی پژوی متهمان زندانی بود نجات و به خانواده‌اش تحویل دادند.

سه متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها مدعی شدند طراح این کودک‌ربایی متهم فراری پرونده به نام پوریا بود و آنها نقش واسطه را داشتند.

صاحب خودروی پژو نیز با شکایت از متهمان گفت: ساعت 12 شب دوشنبه دو پسر جوان را از میدان الغدیر به مقصد خیابان اتحاد سوار کردم. در میانه راه مرد جوانی که عقب نشسته بود چاقویی را زیر گلویم گذاشت و همدستش مرا از خودرو به بیرون پرت کرد. آنها با چاقو دو ضربه هم به دستم زدند.

دو نفراز متهمان در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه معرفی کرده و خواستار تبرئه خود شدند. یکی از متهمان به نام شاهین گفت: من قرار بود با دریافت 300 هزار تومان متهمان اصلی را به محلی برسانم و نمی‌دانستم ماجرا آدم‌ربایی است. وقتی هم متوجه ربوده شدن پسربچه شدم، از متهمان جدا شدم. پوریا، محسن و شایان طراحان این آدم‌ربایی بودند که شایان با شلیک پلیس کشته شد و پوریا هم فراری است.

سجاد، دیگر متهم پرونده نیز گفت: من از ماجرا بی‌اطلاع بودم و یکی از دوستانم که طراح آدم‌ربایی بود از من خواست برای او و دوستانش ساندویچ بگیرم. من هم ساندویچ گرفتم و برای آنها بردم که همان زمان پلیس سر رسید و مرا هم دستگیر کردند.

محسن هم با قبول اتهامش گفت: نقشه این آدم‌ربایی را پوریا طراحی کرد و آن را به شایان گفت. شنبه‌شب در قهوه‌خانه‌ای حوالی خاک‌سفید با شایان مشغول صحبت بودم که او ادعا کرد اگر در آدم‌ربایی با آنها همکاری کنم 100 میلیون تومان به من می‌دهد.

قرار بود پسر مورد نظر را ربوده و ساعت 9 صبح با دریافت 100 میلیون تومان گروگان را تحویل پوریا دهم. دوستم شاهین هم به عنوان راننده با من همکاری داشت که تا زمان کودک‌ربایی موضوع را به او نگفته بودم.

تحقیقات پلیس قضایی نشان داد، ادعای شاهین و سجاد صحت دارد و آنها از ماجرا بی‌خبر بودند.

با تکمیل تحقیقات و با توجه به دستگیر نشدن پوریا، بازپرس جنایی برای محسن به اتهام آدم‌ربایی و سرقت به عنف خودرو قرار مجرمیت صادر و شاهین و سجاد را از اتهام آدم‌ربایی تبرئه کرد.

در ادامه پرونده در اختیار دادیار اظهار نظر قرار گرفت که با تائید قرار مجرمیت برای محسن، قرار جلب دادرسی صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد. برای شاهین و سجاد نیز قرار منع تعقیب صادر شد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری پوریا ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها