ناپدید شدن بالگرد با 4 سرنشین در خلیج‌فارس

سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس مرگ چهار سرنشین آن را رقم زد.
کد خبر: ۸۱۷۲۰۲

به گزارش جام‌جم، ساعت 22 و 10 دقیقه شامگاه دوشنبه بیست و دوم تیر امسال یکی از کارمندان شرکت ملی حفاری نفت به نام رسول شجرات بیمار شده و همکارش به نام خورشید حسینی او را سوار بالگردی کرد. دقایقی بعد بالگرد از سکوی نفتی ابوذر در خلیج‌فارس حوزه خارک در 71 مایلی استان بوشهر به هوا برخاست تا این بیمار را به بیمارستان منتقل کند. خلبان پرواز با برج مراقبت فرودگاه این شهر صحبت کرد و قرار شد ساعت 22 و 40 دقیقه همان شب در باند فرودگاه فرود آید اما پس از 10 دقیقه و در 25 مایلی بوشهر ناگهان از صفحه رادار برج مراقبت محو و ارتباط خلبان یکباره با برج و پدافند هوایی قطع شد. پس از آن مسئولان برج مراقبت هر چه کوشیدند با خلبان ارتباط برقرار کنند، بی‌فایده بود. این حادثه به امدادگران هلال‌احمر و نیروی دریایی گزارش و عملیات برای یافتن آنها آغاز شد .

مدیر جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در این باره به جام‌جم گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر بوشهر با اطلاع از موضوع همراه گروهی از امدادگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان گناوه به محل حادثه اعزام شده و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند. علاوه بر آنها 9 گروه عملیاتی دیگر از نیروهای دریایی سپاه و ارتش و نیروهای امدادرسان اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهرعملیات جستجو را از دریا و آسمان برای یافتن ردی از بالگرد ناپدید شده، ادامه دادند. جستجو‌ها ادامه پیدا کرد تا این که تا عصر سه‌شنبه نیروهای غواص، دو صندلی، سه جلیقه نجات، یک قطعه فایبرگلاس و یک کپسول اکسیژن مخصوص بالگرد را در اعماق دریا کشف کردند.

عبدالکریم شعبانزاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سه تیم دریایی دیگر از جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های گناوه و بوشهر که متشکل از 12 نفر غواص هستند همراه نیروهای بسیج سپاه و نیروی دریایی در حال جستجو در منطقه هستند. این در حالی است که برای یافتن بالگرد و سرنشینان آن سه نفر از غواصان به عمق 37 متری آب‌های خلیج‌فارس در 16 مایلی سکوی نفتی ابوذر رفته‌اند تا شاید ردی از افراد ناپدید شده پیدا کنند.

عسکر زارعی، بخشدار جزیره خارک به ایرنا گفت: بالگرد حادثه دیده از نوع «اکوپاپاتانگورومئوکیلو» و مربوط به شرکت هلیکوپتر تاراست که در اختیار شرکت نفت فلات قاره خارک قرار گرفته بود.

این در حالی است که حسین طالب‌نژاد، رئیس اداره عملیات جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره به فارس گفت: با تلاش گروه عملیات جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر عصر دیروز جسد یکی از سرنشینان بالگرد پیدا شد.

همچنین یک قطعه مربوط به بخش انتهایی این بالگرد هم کشف شده است .

عسکر زارعی، بخشدار خارک هم به تسنیم گفت: عملیات نقطه‌یابی از طریق تماس تلفنی با تلفن همراه سرنشینان بالگرد با همکاری مخابرات استان بوشهر آغاز شده که می‌توان مختصات راهداری محل بالگرد و سرنشینان ناپدید شده خارک را یافت.

لازم به ذکر است در آخرین ساعات دیروز بقایای اجساد دیگر سرنشینان بالگرد پیدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها