مواد لازم: تخم مرغ .... 4 عدد پنیر ماسکار پونه .... 400 گرم وانیل .... 1/4 قاشق چای خوری شکر .... 1/3 پیمانه قهوه اسپرسو غلیظ یا نسکافه غلیظ .... 1 پیمانه بیسکویت انگشتی Ladyfingers .... 24 عدد پودر کاکائو .... 2 قاشق غذاخوری شکلات تخته ای .... مقداری جهت تزیین
کد خبر: ۸۱۵۸۸۹

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه:

1 - سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کرده و در دو ظرف جدا بریزید .

2 - زرده تخم مرغ ، وانیل ، پودر کاکائو و شکر را کاملا با مخلوط کن بزنید سپس به این مواد پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و کاملا مخلوط نمایید .

3 - سفیده تخم مرغ را با یک نوک قاشق چای خوری نمک کاملا بزنید تا سفت و سبک شده و از کاسه جدا نشود و رد همزن بر روی سفیده باقی بماند .

4 - سفیده تخم مرغ زده شده را با مواد ترکیبی زرده با هم مخلوط کنید . دقت کنید که در این مرحله سفیده و زرده را آرام با هم مخلوط نمایید تا پف سفیده نخوابد.

5 - یک قهوه اسپرسو غلیظ تهیه کنید و 4 تا از بیسکویت های انگشتی را فقط از قسمت زیر آنها به مدت چند ثانیه داخل قهوه بزنید و کف ظرف مورد نظر بچینید و مقداری از مواد را روی بیسکویت ها بدهید .

6 - 4 تا از بیسکویت ها را دوباره داخل قهوه زده و روی مواد در جهت عمود بر لایه بیسکویت های اول قرار دهید و دوباره از مواد بر روی آنها بدهید .

7 - می توانید این کار را برای یک لایه دیگر نیز تکرار کنید و یا به همبن دو لایه اکتفا کنید و در ظرفی دیگر همین کار را تکرار نمایید .

8 - روی مواد لایه آخر را با پودر کاکائو و رنده شکلات تزیین کرده و تیرامیسو را به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا جا افتاده و طعم و مزه مواد با هم ترکیب شود .

نکات :

1 - در دستور اصلی تهیه تیرامیسو از نوشیدنی الکلی به نام رام بادام تلخ یا رام دارک استفاده می شود .

2 - اگر بیسکوت انگشتی در دسترس نبود از بیسکویت های دیگر و حتی نان سوخاری یا کیک تیتاپ هم می توانید استفاده کنید ولی مطمئن باشید هیچکدام کیفیت بیسکویت اصلی این دسر را ندارد. در مورد تهیه بیسکویت انگشتی در منزل نیز در نت دستورات زیادی موجود هست . ولی تهیه این بیسکویت در منزل نیز کیفیت آماده این بیسکویت ها را ندارد .


3 - این دسر را میتوانید در قالب های کمربندی نیز تهیه کرده و سرو نمایید .

 

(پیمونه)

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها