سازمان سرمایه‌گذاری خارجی اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌های تائید شده و مصوب توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی در سه ماهه اول سال 1394 به 3 میلیارد دلار رسید.
کد خبر: ۸۱۲۱۵۷
سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به 3 میلیارد دلار رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، این رقم رشد سه برابری را نسبت به کل حجم سرمایه‌گذاری‌های سال قبل نشان می‌دهد.این گزارش حاکی است، براساس گزارش آنکتاد، ایران به‌‌رغم تمامی مسائل و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، بویژه تحریم‌های بانکی توانسته در سال 2014 بیش از دو میلیارد و 105میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کند.

براساس آمارهای ارائه شده در گزارش آنکتاد و جداول پیوست آن، مجموعه سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی صورت پذیرفته در جهان در سال 2014 بالغ بر 23/1 تریلیون دلار بوده که نسبت به سال ما قبل 4/16 درصد کاهش را به خاطر عدم ثبات اقتصاد جهانی، عدم اطمینان استراتژی‌های اتخاذ شده توسط کشورها برای سرمایه‌گذاران و ریسک‌های سیاسی نشان می‌دهد.

براساس گزارش مذکور، کشورهای غرب آسیا برای ششمین سال متوالی به خاطر وخیم‌تر شدن وضعیت امنیت منطقه با کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی روبه‌رو بوده‌اند که در نتیجه آن رتبه فدراسیون روسیه هم از مقام پنجم به شانزدهم (70درصد کاهش در جذب سرمایه‌گذاری خارجی) تنزل یافته است.

این گزارش می‌افزاید: علاوه بر کشورهای غرب آسیا و روسیه، کشور آمریکا با بیش از 60 درصد کاهش در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مواجه گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها