بزرگ‌ترین رویداد فناوری آسیا

بهترین‌های کامپیوتکس 2015 به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه کامپیوتکس از دوم تا ششم ژوئن (12 تا16 خرداد) در شهر تایپه برگزار شد. این رویداد تایوانی را می‌توان در تقویم فناوری یک اتفاق مهم در زمینه معرفی آخرین فناوری‌های مرتبط به چیپ‌های رایانه‌ای شخصی و پلتفرم‌های موبایل دانست؛ جایی که آینده دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌های هیبریدی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و حتی گجت‌های پوشیدنی در چند روز به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۸۰۹۸۰۸
بهترین‌های کامپیوتکس 2015 به نمایش گذاشته شد

آنچه در نمایشگاه امسال دیده شد، بخصوص در زمینه تبلت‌ها و رایانه‌ها، بیشتر تحت تاثیر رونمایی رسمی ویندوز 10 درآینده نزدیک قرار داشت.

در رویداد امسال برندها و شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، اینتل، ایسوس، سازندگان گجت‌های پوشیدنی و... فعال بودند. ایسوس که حضور پررنگی در نمایشگاه کامپیوتکس امسال داشت در زمینه‌هایی چون رایانه‌های شخصی، سخت‌افزار بازی، مانیتور، ساعت هوشمند، نوت‌بوک، موبایل و... محصولاتی را معرفی کرد. برند تایوانی محصولات برجسته‌ای ازجمله زن واچ 2، زن فون سلفی، زن پد 0/8، سری All-in-one زن، ترنسفورمر بوک مجهز به USB Type C را رونمایی کرد و در میان دیگر برندهای حاضر فعال‌ترین بود.

ساعت هوشمند جدید این شرکت در دو اندازه متفاوت به نمایش درآمد که هر دو به صفحه‌نمایش OLED مجهز بوده و با لایه محافظ 2.5D گوریلاگلس حفاظت می‌شوند. این دو مدل جدید نسبت به مدل پیشین در برابر آب مقاوم‌تر شده و گواهی‌نامه IP67 را در شناسنامه خود دارند. این قابلیت امکان می‌دهد ساعت به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری بدون آن‌که آسیبی ببیند دوام بیاورد.

غیر از شارژ مغناطیسی، زن واچ 2 کاربردهای دیگری دارد که کاربرانش را خوشحال و راضی خواهد کرد. خبر خوش دیگری که ایسوس به مشتریانش داد در ارتباط با عمر باتری ساعت جدید بود که نسبت به مدل پیشین افزایش داشته است.

محصول پر سر و صدای دیگر این شرکت، اسمارت‌فون سلفی بود که دوربین جلوی آن توانایی عکسبرداری با کیفیت 13 مگاپیکسل را دارد. این دوربین به دو فلش LED، مود پانوراما و ویژگی‌های دیگر مجهز است که انداختن سلفی را برای کاربر آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد کرد.

سازندگان دیگری همچون انویدیا نیز در نمایشگاه فعالیت خوبی داشتند. این شرکت از جدیدترین کارت گرافیک خود که توانایی پشتیبانی از محتوای 4K را به بهترین شکل دارد، پرده برداشت و برای اولین بار و به طور رسمی NVIDIA Shield TV را در این رویداد به معرض نمایش گــذاشت. دستگاه جدید شرکت به آخرین پردازنده Tegra X1 مجهز بوده و 16 گیگابایت حافظه را در بدنه‌ای باریک گنجانده است.

شرکت ایسر نیز ترجیح داد برای نمایشگاه یک اسمارت‌فون میان رده توانا را با نام Acer Liquid X2 که به پردازنده هشت هسته‌ای و 64 بیتی مدیا تک مجهز است رونمایی کند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این هندست باتری 4000 میلی‌آمپری آن است.

محصول دیگر ایسر Predator 8 تبلت ویژه بازی مجهز به پردازنده قدرتمند Atom X7 بود که از نظر طراحی و ویژگی‌های سخت‌افزاری قدرتمند به نظر می‌رسد. AMD و اینتل نیز در کامپیوتکس محصولات جدیدشان را معرفی کردند. AMD از آخرین پردازنده‌های سری A خود که 10 تا 12 هسته دارد، پرده برداشت و اینتل هم از نسل پنجم پردازنده‌های گرافیکی‌اش که بهبود کارایی و سرعت بیشتر را نوید می‌دهد، رونمایی کرد. شرکت دل، غول فناوری در دنیای رایانه‌ها با لپ‌تاپ‌ها، All-in-one‌ها، Two-in-oneها، دسکتاپ‌های سری Inspiron و همکاری بیشتر با AMD برای استفاده از پردازنده کاریزو به نمایشگاه آمد و به کاربرانش حق انتخاب بین اینتل و AMD را داد.

در نمایشگاه امسال شرکت‌های دیگری هم فعالیت داشته و در زمینه‌های مختلف بویژه سخت‌افزار رایانه محصولاتی ارائه کردند. رویداد امسال مثل همیشه پربار بود و محصولات پرقدرت و منحصربه‌فردی را به علاقه‌مندان دنیای فناوری نشان داد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها