یک پروژه ایرانی در بین نامزدهای دریافت جایزه

جایزه اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی سال 2015

برگزاری اجلاس WSISبا حضور ایران

وزیر ارتباطات و فناوری ایران در اجلاس WSIS (اجلاس جهانی سران در زمینه جامعه اطلاعاتی) به ریاست آیکان (شرکت اینترنتی ثبت دامنه و شماره‌های واگذار شده) حضور یافت.
کد خبر: ۸۰۹۷۹۹
برگزاری اجلاس WSISبا حضور ایران

محمود واعظی ضمن گفت‌وگو درباره مسائل مختلف مرتبط با اینترنت مانند حریم خصوصی، نقش دولت در حاکمیت اینترنت، امنیت شبکه‌های اینترنتی و حفاظت از کودکان هنگام استفاده از اینترنت، طی صحبتی با فواد شهاده، رئیس آیکان بر همکاری برای آموزش تخصصی مدیران ایرانی تاکید کرد.

اجلاس WSIS بزرگ‌ترین گردهمایی با پشتیبانی سازمان ملل متحد درباره فناوری اطلاعات و جامعه اطلاعاتی است که هر سال ماه می ‌در ژنو برگزار می‌شود. در این نشست از سازمان‌های مختلفی مانند وزارت اقتصاد و شورای اطلاع‌رسانی نمایندگانی حضور داشتند که هر یک درباره پروژه‌های کلان کشور در حوزه جامعه اطلاعاتی گزارشی ارائه کردند. وزیر ارتباطات نیز در این گردهمایی از مسائلی چون مواضع ایران در زمینه جامعه اطلاعاتی و پیشرفت‌هایی که کشور در این حوزه تاکنون به آنها دست یافته صحبت کرد.

از موضوعات مهم بحث شده در این اجلاس می‌توان به3 گزارش جداگانه درباره توسعه پهنای باند اینترنت، پروژه نظام پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و سکوی یکپارچه مبادلات اقتصادی که از سوی نمایندگان اجرایی کشورمان ارائه شد، اشاره کرد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها