نقد و بررسی بازی خیزش مهاجم مقبره

بلوغ مهاجم

بازی شنمو، 2 میلیون دلار سرمایه عمومی را به خود جذب کرد

رکوردشکنی خارق‌العاده سگا

نسخه سوم از بازی شنمو موفق شد تا رکورد جدیدی در زمینه جمع‌آوری سرمایه عمومی برای فرایند ساخت یک بازی را به‌ثبت برساند چرا که تنها در طول 24 ساعت، رقم 2 میلیون دلار برای این پروژه جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۸۰۸۹۹۴
رکوردشکنی خارق‌العاده سگا

جام جم کلیک: دو دهه پیش یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه سخت‌افزار بازی‌های کامپیوتری و یا به عبارت دقیق‌تر، کنسول‌های بازی، شرکت سگا بود. این شرکت پس از موفقیت شگفت‌آور در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی، سرانجام با آغاز قرن جدید، بازار رقابت را به شرکت‌های دیگر باخته و عملا پس از عرضه شدن کنسول دریم‌کست، از ساخت کنسول بازی دست کشید.

در میان بازی‌های این کنسول یک عنوان بسیار بزرگ وجود داشت که بسیاری این عنوان انحصاری را به عنوان یکی از دلایل اصلی ورشکستگی بخش کنسول‌سازی سگا می‌دانستند زیرا شرکت سگا هزینه بسیاری برای این بازی متقبل شده بود ولی در عمل فروش بازی به حدی نبود که این هزینه را تامین کند.

این عنوان شنمو Shenmue نام داشت و علیرغم عدم فروش مناسب در بازار، همگان اعتقاد داشتند که یکی از بهترین بازی‌های تاریخ بوده است. حال با پایان دوران طلایی سگا، سرانجام پس از سال‌ها صبر نسخه سوم این بازی روانه بازار خواهد شد ولی این‌بار سگا تامین‌کننده بوجه این پروژه نخواهد بود و قضاوت در این زمینه به کاربران واگذار شده است.

در نمایشگاه E3 امسال، شرکت سگا حتی غرفه مخصوص به خود را نداشت ولی بازی شنمو 3 با ارائه پیش‌نمایش‌های خود سعی در جمع‌آوری سرمایه برای ادامه کار داشت که در نهایت رکوردی جدید در این زمینه به ثبت رسید. این بازی موفق شد که در طول یک روز رقم 2 میلیون دلار سرمایه عمومی را به خود جذب کند تا مسئولان این پروژه تاریخ عرضه آن را سال 2018 اعلام کنند.

پیش از این، رکورد این رده برابر با 1 میلیون دلار در یک روز بود که تنها در 49 دقیقه توسط شنمو 3 شکسته شد. شایان ذکر است این بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 و کامپیوترهای خانگی عرضه خواهد شد. از جمله نکات جالب درباره این بازی این بود که سگا به علت درگیر بودن به پروژه ساخت یک بازی مشترک بین انگری بردز و سونیک، بودجه لازم برای این پروژه را در اختیار تیم سازنده قرارنداده و آن‌ها را مجبور به جذب سرمایه عمومی کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها