پس از بازدیدهای اواخر سال گذشته وزیر بهداشت از وضعیت بهداشتی و درمانی زندان‌ها و اظهار نگرانی از شیوع بیماری‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت در جمعیت زندانیان و همچنین جهادی خواندن حضور تیم‌های سلامت در زندا‌ن‌ها، امروز رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، از اجرای طرح تحول سلامت در زندان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۹۹۳۷۳

عباس صداقت در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: با توجه به بازدید وزیر بهداشت از زندان قزل‌حصار کرج در اواخر سال گذشته، در آن زمان وزیر بهداشت دستور دادند که بسته تحول نظام سلامت برای تحول نظام سلامت زندان‌های کشور تدوین شود.

وی با بیان این‌که به صورت آزمایشی توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی البرز و در دفاتر فنی وزارت بهداشت یک بسته خدمتی جامع برای زندانیان در حال تدوین است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این بسته تا پایان سه ماهه اول امسال نهایی و مرحله آزمایشی آن در سه ماهه دوم امسال در زندان رجایی شهر کرج آغاز شود تا براساس نتایج آن بتوان تحول نظام سلامت زندان را به کل زندان‌های کشور تعمیم داد.

به گفته صداقت، اعتبارات این برنامه‌ براساس خدماتی که پیش‌بینی شده از جمله خدمات مربوط به پیشگیری، کاهش آسیب، مراقبت و درمان HIV و سایر بیماری‌های آمیزشی، دیده شده است. علاوه بر آن میزان نیروی انسانی و هزینه‌های لازم در حال نهایی شدن بوده و مشخص خواهد شد.

رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با بیان این‌که سازمان امور زندان‌ها و نهادهای تعلیمی و تربیتی کشور قطعا مشارکت لازم را هم در تدوین این بسته خدمتی و هم در اجرایی شدن آن خواهند داشت، عنوان کرد: براساس دستور وزیر بهداشت، قطعا منابع مالی و انسانی این برنامه تامین می‌شود.

صداقت در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان جوانان هلال‌احمر و وزارت بهداشت خبر داد و اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت می‌تواند از طریق پتانسیل‌های هلال‌احمر و با استفاده از داوطلبانی که در گروه‌های مختلف دارد، برنامه‌های پیشگیری و اطلاع‌رسانی درباره HIV و بیماری‌های آمیزشی را اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها