jamejamclick
کلیک امنیت کد خبر: ۷۹۷۲۶۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۲:۵۰

تجربه نخستین تصادف‌ها برای خودروهای هوشمند

نخستین تصادف‌های خودروری بدون راننده

خودروهای بدون راننده برای رفع احتمالات تصادف ساخته شده‌اند ولی به نظر می‌رسد که هنوز راه زیادی برای رسیدن به امنیت کامل دارند زیرا آمار نشان می‌دهد که 8 درصد از این خودروها تا به امروز با تصادف روبرو شده‌اند.

نخستین تصادف‌های خودروری بدون راننده

جام جم کلیک: تحلیل‌ها نشان داده‌اند که عامل اصلی بیشتر تصادف‌های رانندگی در جهان، اشتباهات انسانی است و این اشتباه‌ها در هر سال موجب ایجاد میلیون‌ها دلار خسارت مالی و متاسفانه در بسیاری از موارد، خسارت‌های جانی می‌شود. دانشمندان با بررسی این ساختارها این ایده را مطرح کردند که اگر هوش مصنوعی به جای انسان بتواند کنترل خودروها را برعهده بگیرد آنگاه می‌‌توان انتظار داشت که این تصادف‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کنند و این ایده در نهایت به ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده منتهی شد.

این خودروها سرانجام و پس از کشمکش‌های فراوان به صورت آزمایشی روانه خیابان‌های برخی از شهر‌های جهان شدند که مهم‌ترین آن‌ها شهرهای ایالات کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا هستند ولی در مدت زمان کوتاهی که از شروع این عبورهای آزمایشی می‌گذرد شاهد این هستیم که این ماشین‌ها در سطحی قابل توجه، با تصادف روبرو شده‌اند، البته تصادف‌هایی که علت آن اشتباه انسانی نبوده است.

بر اساس گزارش‌های گرفته شده از این خوردوها شاهد این هستیم که 4 مورد تصادف در ماشین‌های بدون راننده گزارش شده است که این آمار بر اساس تعداد 50 خودروی موجود در این ایالت بیانگر آمار 8 درصدی تصادف‌ توسط هوش مصنوعی کنترل‌ کننده این خودروها است.

این آمار نشان می‌دهد که این ماشین‌ها تا رسیدن به مرحله‌ای که بتوان به‌صورت کامل به آن‌ها اعتماد کرده و خیابان‌ها را به آن‌ها سپرد، مسیری طولانی را در پیش دارند و دانشمندان باید تلاش بیشتری برای امن سازی این ساختارها به خرج بدهند زیرا با شرایط فعلی اگر این آمار به تعداد بالاتری از خودروها در خیابان‌های جهان تعمیم داده شود آنگاه می‌توان خطر این ماشین‌ها را در سطح جدی‌تری درک کرد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
یک افسوس همیشگی

یک افسوس همیشگی

سینماگرانی که بیانیه محکومیت ترور شهید فخری‌ زاده را امضا کرده‌اند و نیز تمام آنهایی که نتوانستند آن را امضا کنند، بدون تردید باور دارند که ترور در هر شکلی محکوم است، چه رسد به ترور بزرگمردی که خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته و فردی موثر بوده است.

فرق چرا با چگونه

فرق چرا با چگونه

در یک عملیات تروریستی، ترور شدیم. این دومین اتفاق مهم تروریستی در بازه‌ یک‌ساله بود که مردم از دوربین رسانه مشاهده‌‌اش کردند، غرورشان جریحه‌دار شد و ناراحت شدند.

پایان تعهدات یکطرفه

پایان تعهدات یکطرفه

اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گامی مثبت و مهم در جهت برداشتن محدودیت‌های فعالیت‌های هسته‌ای است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر