جام جم آنلاین: سریال های تلویزیونی عراقی در ماه مبارک رمضان به صراحت از اشغالگران آمریکایی و دولت این کشور انتقاد کردند.
کد خبر: ۷۹۳۶۶
به نوشته میدل ایست آنلاین، پنج سریال تلویزیونی عراقی از ماهواره های مختلف این کشور پخش و از استقبال بسیار بالای مردم نیز برخوردار شد. برخی از این سریال ها از پوشش راکد خود بیرون آمده و سعی داشتند بیانگر وقایع جاری مردم و نشان دهنده مشکلات آن ها باشند.
سریال عشق و جنگ، با بازی قاسم ملاک، هنرمند تئاتر عراق، از موفق ترین سریال های تلویزیونی این کشور بود که به خوبی مشکلات مردم را نشان داد.
داستان این سریال درباره کارمندی به نام فوزی نبیل خسران و نامزدش فاتن بود. نقش فوزی را قاسم ملاک برعهده داشت و نغم السلطانی نیز نقش فاتن را بازی می کرد. در این سریال به خوبی فساد اداری، باندبازی، آدم ربایی، بدنام کردن عراق و مسایل دیگر به تصویر کشیده شده بود.
این سریال را شبکه ماهواره ای الشرقیه پخش کرد. الشرقیه همچنین سریال ساعت صفر بنا به وقت بغداد را پخش کرد که به موضوع بیماران مبتلا به ایدز پرداخته بود. عده ای بیمار ایدزی پس از سقوط صدام از بیمارستان ها فرار کرده اند.
خانواده در زمان جهانی سازی، نام سریال دیگری بود که کانال تلویزیونی البغدادیه در روزهای ماه مبارک رمضان پخش می کرد. در این سریال، بینندگان با وقایع روزانه یک خانواده ثروتمند عراقی آشنا می شدند که به دلیل شرایط امنیتی دشوار در سختی افتاده اند. یکی از افراد این خانواده ربوده شده و ربایندگان می خواهند با خانواده این جوان مذاکره کنند...
سریال های مختلف عراقی به شدت و در کمال وضوح از حضور گسترده نیروهای آمریکایی و پسامد اشغال عراق و ناکارآمدی دولت در برقراری امنیت و برآورده ساختن نیازهای اولیه مردم انتقاد کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها