به گزارش جام جم کلیک: حمدرضا بیدخام، درباره کیفیت اینترنت مخابرات و صحبتهای برخی مسوولان مخابراتی مبنی بر اینکه مردم به دلیل نارضایتی به پس دادن اینترنت مخابرات اقدام می کنند، عنوان کرد: رقمی که اکنون در ارتباط با تخلیه لینکهای اینترنت مخابرات وجود دارد رقمی است که مطابق با عرف حوزه است و این رقم در شرکتهای PAP نیز تفاوت چندانی ندارد.
وی ادامه داد: تقریبا حدود 50 درصد سهم بازار از پورتهای ADSL دایر شده مربوط به مخابرات استان تهران است و درصد تخلیه ما در بازار عددی بین 20 تا 30 درصد محسوب می شود که این رقم با شرکتهای PAP برابری دارد و عدد نرمالی محسوب می شود و اصلا این گونه نیست که بخواهیم بگوییم این عدد غیر قابل قبول است.
معاون مخابرات استان تهران در ادامه افزود: در میان مشترکان ما نیز عده بسیاری از کیفیت سرویس دریافتی رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس خود را پس می دادند. البته با این وجود همواره عدهای ناراضی هستند و همیشه درصدی نارضایتی وجود دارد که این امری طبیعی است.
کندی در تامین پهنای باند
بیدخام در ادامه گفت: به دلیل مشکلاتی که گاه در تامین پهنای باند وجود دارد ممکن است در برخی مقاطع زمانی کیفیت خدمات برخی مشترکان کاهش پیدا کند، ما این مشکل را قبول داریم اما این که همه بخواهند بگویند سرعت اینترنتشان پایین است را قبول نمی کنیم.
وی درباره این که چند درصد مردم از اینترنت مخابرات رضایت دارند اظهار کرد: از نظر من به طور نسبی 75 درصد مشترکان اینترنت مخابرات از سرویسی که دریافت می کنند رضایت دارند چرا که اگر غیر از این بود سرویسهای خود را باز می گردانند، بر همین اساس اعتقاد ما آن است که درصد نارضایتیهای موجود زیاد نبوده و این رقم در شرکتهای خصوصی هم ممکن است وجود داشته باشد.
مناطقی که تنها از مخابرات می توانند اینترنت بگیرند...
معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این مطلب که همچنان در بسیاری از نقاط تهران مشترکان به دلیل زیرساختهای مخابراتی تنها قادر به دریافت اینترنت مخابرات هستند و چاره ای جز استفاده از اینترنت مخابرات ندارند، اظهار کرد: درصد محلههایی که تنها از مخابرات می توانند اینترنت بگیرند خیلی زیاد نیست.
بیدخام در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات در واگذاری اینترنت ضریب اشتراک یک به هشت را رعایت می کند، توضیح داد: ما همواره سعی داریم این ضریب را رعایت کنیم اما به هر حال بحث تامین پهنای باند هم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد ما مدتهاست به شرکت ارتباطات زیرساخت برای تامین پهنای باند درخواست دادهایم و حتی در برخی موارد مبالغی را هم پرداخت کردهایم اما به دلایلی که به آنها ورود نمیکنیم همچنان در تامین این پهنای باند مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد.
صف های انتظار را انکار نمی کنیم
معاون تجاری مخابرات استان تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره صفهای انتظار چندماهه ای که در برخی مراکز برای واگذاری تلفن ثابت یا ADSL وجود دارد، متذکر شد: صفهای انتظاری که در برخی مراکز وجود دارد را انکار نمی کنیم اما بر این باوریم که این عدد اصلا قابل توجه نیست و این مشکل در شرکتهای PAP هم می تواند به وجود آید.
وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: توجه به توسعههای صورت گرفته و برنامه هایی که مخابرات در سال جاری پیش رو دارد قطعا این آمار در سال 1394 کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون مخابرات استان تهران در پایان درباره برنامه های سال 1394 مخابرات نیز اظهار کرد: عمده توسعه ما در سال جاری به بحث ADSL مربوط می شود البته در زمینه تلفن ثابت هم برنامههای خوبی داریم تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کرده و به حداقل برسانیم. در نهایت نیز توسعه ADSL ، گسترش شبکه تلفن ثابت، ارائه سرویس به واحدهای مسکن مهر و پشتیبانی بهتر از جمله برنامههای مهم ما در سال جاری به شمار می رود.
منبع: ایسنا
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
من خودم دارم از اینترنت مخابرات استفاده میكنم و غیر از قیمت كه اصلا رضایت ندارم،از بقیه ی موارد راضی ام.فقط من دارم برای سرعت 2 مگابیت بر ثانیه با حجم ماهیانه 50 گیگ،95000 تومن پول میدم.فقط از این قسمت ناراضی ام.اگه نامحدود بود بدون هیچ دلخوری هزینه میكردم.ولی اینجوری نامردیه
دروغ پردازی دیگه كارشون شده. من تا به امروز در بهترین حالت 12 دقیقه پشت صف پشتیبانی بودم!
1-مخابرات انحصاری عمل می كنه چون خیلی از مناطق را با زیر ساختی كه درست كرده امكان ارایه سرویس برای شركت های خصوصی از بین برده و اگر شركت های خصوصی هم توانایی ارائه سرویس را به روی زیرساخت جدید را داشته باشند این اجازه را نمی ده .
2-قیمت زیاد در برابر سرویس واگذار شده
3-پشتیبانی فوق العده ضعیف
و پیشنهاد : مخابرات در بازار رقابتی قرار بگیره و نه انحصار و انحصار