جام جم کلیک: شاید شما از این موضوع آگاه نباشید که تبلیغات رسانهای درحال تغییر سمت و سو هستند ولی بدون آگاهی از این امر در قلب این تبلیغات قرار گرفته باشید. اگر اندکی دقت کنید میبینید که تبلیغات، دیگر به دیدن آگهیهای تجاری ختم نمیشود و در محیطهای آنلاین و بهخصوص شبکههای اجتماعی، پدیدهای به نام ترولینگ در حال ایفای نقشی بسیار بزرگ در تاثیرگذاری بر روی ذهن انسانها در مسیر انتخاب یا عدم انتخاب یک محصول است.
در این میان مسئولان کشور روسیه به این فکر افتادهاند تا از این موضوع بهصورت هدایت شده بهره ببرند و بههمین دلیل نیز بهصورت مستقیم به سازندگان ترولهای آنلاین پول پرداخت میکنند تا از هدفی که مدنظر آنها است، تعریف و تمجید کنند. این کشور که بهتازگی شاهد ساخت و عرضه دومین مدل از تلفن همراه هوشمند ملی روسیه یعنی یوتافون (YotaPhone) بوده است، برای استفاده از تبلیغات نیرومند بهنفع این دستگاه همراه، به سازندگان ترولها پول میدهد تا درباره این تلفن همراه، دیدگاهی مثبت ایجاد کنند.
البته این موضوع نه توسط دولت روسیه و نه توسط سازندگان این تلفن همراه، تائید نشده است ولی اسنادی که به دست رسانهها افتاده است، پرده از این موضوع برداشته است. این امر احساساتی دوگانه را برخواهد انگیخت، نخست اینکه عملکرد هوشمندانه روسیه، بهطور ناخودآگاه مورد تحسین ما واقع میشود و دوم اینکه ممکن است درک کنیم که شبکههای اجتماعی تا چهاندازه به قدرت رسیدهاند که میتوانند بهسادگی ذهن مشتریان را به سوی علاقه یا تنفر از یک محصول گرایش بدهند. همچنین گفته میشود که مبالغی نیز به نویسندگان بینالمللی پرداخت شده است تا درباره این تلفن همراه، نقدهایی مثبت بنویسند.
آناهیتا عیوضخانی
جام جم کلیک
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) همکلام شدیم