اخیرا در کنفرانس تلفن همراه در شهر بارسلون اسپانیا از گوشی همراه جدیدی با نام Yotaphone 2 رونمایی شد.
کد خبر: ۷۴۵۸۳۷
تلفن همراه با ۲ صفحه نمایش ویژه کتاب خوان ها

جام جم کلیک: در سال ۱۹۹۷ در آزمایشگاه تحقیقاتی MIT Media، تکنولوژی جدیدی با نام جوهر الکترونیک E Ink متولد شد. این فناوری به تدریج راه خود را به نمایش‌گرهای کاغذ الکترونیکی باز کرد و به طور گسترده ای در کتابخانه ها و تعداد کمی از تلفن های همراه به کار گرفته شد.

این تکنولوژی برآیند الکترونیک، شیمی و فیزیک است و صفحات نمایش مبتنی بر آن همانند جوهر چاپ شده روی کاغذ رنگ و لعاب کلاسیک دارند.

اخیرا در کنفرانس تلفن همراه در شهر بارسلون اسپانیا از گوشی همراه جدیدی با نام Yotaphone 2 رونمایی شد. این گوشی به واقع شگفتی حضار را در پی داشت. چرا که مانند بعضی محصولات دیگر فقط در حد یک ایده نبود بلکه این محصول به تولید انبوه رسیده است و قابل دسترسی برای عموم است.

تلفن همراه Yotaphone 2 دارای دو صفحه نمایش مجزا است که در دو طرف این دستگاه قرار دارند. صفحه نمایش اصلی آن ۵ اینچ AMOLED با کیفیت ۱۰۸۰ است. تا به اینجا همه چیز عادی به نظر می‌رسد.

ولی وقتی نوبت به صفحه نمایش دوم می‌رسد اوضاع کمی متفاوت می‌شود. این صفحه ۴.۷ اینچی مبتنی بر تکنولوژی جوهر الکترونیک و مناسب‌ترین صفحه نمایش جهت خواندن متون الکترونیک است.

این محصول مبتکرانه ازمشخصات جذاب دیگری نیز بهره می‌برد. پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ با قدرت ۲.۲ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگا بایت و دوربین های ۲ و ۸ مگاپیکسل نمونه‌ای از آنها است.

استفاده از صفحه نمایش دوم این دستگاه تقریبا ۷ برابر عمر باطری را افزایش می‌دهد. چرا که تنها قادر است رنگ های سفید، سیاه و خاکستری را نمایش دهد. مکانیزم عملکرد صفحه نمایش دوم بسیار جالب است. زمانی که شما قصد دارید متن خاص یا صفحه اینترنتی را مطالعه کنید، می‌توانید ابتدا آن را در صفحه اصلی پیدا کرده و سپس آن را به صفحه نمایش دوم بفرستید و با خیال راحت و به دور از نگرانی از تمام شدن عمر باطری از مطالعه خود لذت ببرید.

این تلفن همراه ۵۵۵ یورویی، به واقع رقیب اصلی دستگاه های کتاب خوان مانند Kindle به حساب می آیند و با ابعاد کوچکی که دارد، کتابخانه سیار در جیب شما است.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها