مارال و مونا فرجاد در نقش دو خواهر دوقلو

ورود خاتون و «مهران غفوریان» به شبکه 5

پخش سریال تلویزیونی «خاتون» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم از امشب ساعت 20 از شبکه پنج شروع می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 23 و 16 دقیقه خواهد بود. خاتون روایتگر ماجراهایی مانند قضاوت اشتباه، طمع، توبه و بخشش است.
کد خبر: ۷۸۳۹۹۳
ورود خاتون و «مهران غفوریان» به شبکه 5

آتش‌زمزم، کارگردان درباره این سریال گفت: سریال خاتون در 27 قسمت محصول شبکه اصفهان است که با همکاری گروه فیلم و سریال شبکه پنج تولید شده است. اولین قسمت این اثر با آمدن قلمکار به در خانه خاتون شروع می‌شود که نقش قلمکار را هوشنگ حریرچیان بازی کرده است. بازیگر نقش خاتون تا قسمت آخر دیده نمی‌شود. برای این نقش از یک بازیگر تئاتری اصفهان استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: خاتون یک اثر اجتماعی و طنز است که در آن با برنامه نود و عادل فردوسی‌پور هم شوخی کرده‌ایم. همچنین از قسمت هفدهم سریال یک بازیگر برزیلی‌الاصل وارد داستان می‌شود که نقش یک دختر برزیلی را بازی می‌کند. این خانم متولد برزیل و ساکن ایران است و در این سریال به فارسی صحبت می‌کند.

آتش‌زمزم اشاره کرد: از قسمت پنجم طنز سریال بیشتر می‌شود. محور سریال خاتون، قضاوت اشتباه، طمع، توبه و بخشش است که فیلمنامه آن را مجید شاکرین نوشته است.

«خاتون» داستان شخصیتی به همین نام است که دامادهایش او را تشویق می‌کنند تا خانه قدیمی‌اش را خراب کند و به جای آن ساختمانی سه طبقه بسازد تا دامادها هم صاحب خانه شوند. دامادها طبقه مربوط به خودشان را تمام می‌کنند، ولی طبقه خاتون در میان دعوای همیشگی باجناق‌ها نیمه‌کاره می‌ماند. خاتون که قصد داشت آنها را خانه‌دار کند، حالا خودش بی‌خانه شده است. برخوردها و دعواها سبب می‌شود که او بی‌خبر خانه دخترها را ترک کند. غیبت خاتون همزمان می‌شود با آمدن پیرمردی به نام قلمکار که ادعا می‌کند برای ادای دین چند میلیونی باید با خاتون ملاقات کند.

همه لوکیشن‌های این سریال در اصفهان است و به گفته کارگردان در این سریال از زاویه جدید به اصفهان نگاه شده و مخاطبان با بناهای اصفهان هم آشنا می‌شوند.

آتش‌زمزم عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خاتون حضور بازیگرانی چون شهرام قائدی، محمد فیلی و حسن اکلیلی است که هر کدام با لهجه‌های مختلف صحبت می‌کنند. همچنین ترکیب بازیگران از تهران و اصفهان است. قائدی نقش داماد بزرگ خانواده با نام خسرو را بازی می‌کند که با لهجه شیرازی حرف می‌زند. مجید یاسر هم ایفاگر نقش داماد کوچک خانواده به نام یوسف است.

به گفته کارگردان، برای اولین بار مارال و مونا فرجاد در کنار هم نقش دو خواهر دوقلو با نام‌های مریم و مینا را بازی می‌کنند. مهدی باقربیگی هم نقش پسر قلمکار را به‌عهده دارد. حسن اکلیلی نقش دایی و برادر خاتون را ایفا می‌کند. محمدرسول حق‌دوست هم نقش یک افسر را بازی و با لهجه شمالی صحبت می‌کند. محمد فیلی نقش راننده تاکسی را به‌عهده دارد که لهجه شیرازی دارد. اسماعیل موحدی از بازیگران اصلی این سریال است که با گریم‌های متفاوت پنج نقش را بازی می‌کند. حامد احمدجو هم نقش شاگرد دایی را ایفا می‌کند.

مریم امیرجلالی نقش مادر یوسف و مهران غفوریان هم نقش دوست خسرو را بازی می‌کنند. دیانا پاژنگ و محمد حسین خشوئی بازیگران خردسال این اثر هستند.

آتش‌زمزم عنوان کرد: سالار عقیلی ترانه تیتراژ پایانی سریال را براساس شعری از عبدالجبار کاکایی خوانده و بهنود یخچالی آهنگسازی آن را به‌عهده داشته است.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از: تهیه‌کنندگان محسن آتش‌زمزم و مرتضی آتش‌زمزم، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار کارگردان مهرداد یزدانی، مدیر تولید مجتبی آتش‌زمزم، جانشین تولید ابوالفضل آتش‌زمزم، دستیار دوم کارگردان سعید منتظری، مدیر فیلمبرداری بایرام فضلی، صدابردار مسعود اردلانی، طراح گریم علی‌اکبر بهادری، طراح صحنه و لباس امیرحسین مدرس، تدوین کاووس آقایی، مجری طرح بهرام زنده‌دل ثابت، مدیر تدارکات محمود کریمی، عکس احمد ریحان و محمدحسین وجدانی. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها