مدیرعامل جوان یاهو بتازگی و در آخرین اقدام خود، اولین کنفرانس توسعهدهندگان یاهو را در سانفرانسیسکو برگزار کرد تا از علاقه شرکتش به اپلیکیشنها بگوید و دست همکاری بهسوی توسعهدهندگان مستقل برنامههای موبایل دراز کند. یاهو بخوبی میداند امروزه دستگاههای همراه تعیینکننده هستند و بیشتر کاربران نه با مرورگرهای رایانههای شخصی بلکه با موبایل و تبلت به اینترنت و فضای مجازی متصل میشوند. یاهو برای ورود به دنیای ابزارهای همراه، از نوسازی اپلیکیشنهایی مانند فلیکر و آبوهوا شروع کرد و پس از آن به خرید اپلیکیشنهای تاثیرگذار روی آورد. نمونه بارز این خریدها اپ Tumblr است که یاهو آن را سال ۲۰۱۳ با قیمت 1/1 میلیارد دلار تصاحب کرد. یاهو این روند را ادامه داد و با پرداحت چند صد میلیون اپهای Flurry و BrightRoll را نیز از آن خود کرد.
حال یاهو با برگزاری این کنفرانس نشان داد با توجه به اینکه تجارت اینترنتی دیگر سود قابلملاحظهای برایش ندارد، اولویت کاری خود را به اپلیکیشنهای دستگاههای همراه تغییر داده است. مریسا میر در کنفرانس خطاب به توسعهدهندگان اذعان کرد: «ما میخواهیم امکانات خود را در اختیار شما قرار دهیم تا با یک میلیون کاربر یاهو و تامبلر ارتباط داشته باشید.» یاهو قصد دارد سرویسی را در اختیار توسعهدهندگان قرار دهد تا بهصورت رایگان از سرویسهای یاهو و موتور جستجوی آن در اپلیکیشنهای خود استفاده کنند. همچنین آنها میتوانند از سرویسهای تبلیغاتی یاهو مانند Gemini و BrightRoll برای تبلیغات ویدئویی بهره ببرند. این یک همکاری برد ـ برد برای دو طرف است که علاوه بر افزایش درآمد توسعهدهندگان مستقل اپلیکیشنها، ۴۰ درصد درآمد آنها را به جیب یاهو واریز میکند.
کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد