حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار رییس‌ جمهوری، خدمات دولت در بخش سلامت، درمان و بهداشت عمومی را اقدامی بسیار بزرگ و ارزنده دانستند.
کد خبر: ۷۷۴۸۲۵
حمایت از اقدامات دولت وظیفه​ای همگانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، این مرجع عالیقدر عالم تشیع در این دیدار که صبح پنج‌شنبه در جریان سفر استانی دولت به قم، در بیت معظم له برگزار شد، افزود: دولت برآمده از اراده ملت است و حمایت از اقدامات دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی، وظیفه‌ای همگانی است.

ایشان ضمن دعای خیر برای موفقیت رییس‌ جمهوری و مجموعه دولت، رسیدگی هر چه بیشتر به اقشار نیازمند جامعه را مورد تأکید قرار دادند.

در ابتدای این دیدار که ۴۵ دقیقه به طول انجامید جمعی از مسئولان ارشد دولت نیز حضور داشتند و سپس حضرت آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی و رییس‌ جمهوری در جلسه‌ای خصوصی به گفتگو در خصوص مهم‌ترین مسایل کشور پرداختند.

اشتغال و ازدواج مهمترین مطالبات مردم


آیت الله مکارم شیرازی در دیدار امروز رئیس جمهور از تلاش های دولت در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

وی رفع مشکلات بخش اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان را از مهمترین مطالبات مردم اعلام کرد و گفت: امروز گرانی و تورم از مهمترین مشکلات مردم است و دولت باید در این زمینه از تمام توان خود برای حل این مشکلات استفاده کند.

این مرجع تقلید همچنین برخی مسائل پیش آمده در بخش فرهنگی را یادآور شد و گفت: باید وزرات ارشاد برخی از رویکردهای خود را اصلاح کند و به مسائل فرهنگی با محوریت دین توجه بیشتری شود.

مکارم شیرازی همچنین در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: باید طرح هدفمند کردن یارانه ها موجب تقویت اقتصاد خانوارهای فقیر شود.

وی افزود: باید این طرح به صورتی باشد که این بودجه برای خانواده های نیازمند و اجرای کارهای تولیدی و اقتصادی هزینه شود.

در تحریم باشیم یا نباشیم، اقتصاد مقاومتی عملی شود

آیت الله نوری همدانی در دیدار امروز رئیس جمهور در قم بر لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: چه در تحریم باشیم و چه نباشیم باید اقتصاد مقاومتی عمل شود و سرمایه بانک ها در بخش تولید هدایت شود.

آیت الله نوری همدانی با قدردانی از خدمات دولت در همه زمینه ها گفت: با وجود همه این تلاشها اما مشکلات تورم و گرانی همچنان باقی است و دولت باید برای این موضوع و قطع دست واسطه گران در مسائل اقتصادی اقدام کند.

وی به طرح ارتقا نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح بیشترین مشکلات درمانی مردم را حل کرده است و امید است که توسعه یابد.

نوری همدانی افزود: بنای ما بر این است که از دولت حمایت کنیم چرا که موفقیت های دولت موجب تحقق اهداف نظام و انقلاب است.

وی افزود: البته ما برای پیشرفت و موفقیت های دولت نقد و پیشنهادهای دلسوزانه ای هم ارائه می کنیم چراکه این دولت که یک فرد روحانی با سوابق انقلابی در راس آن است باید با پیشنهادها و نقدهای دلسوزانه به آن کمک کنیم.

نوری همدانی دولت را به پیمودن منش و رفتار امام راحل توصیه کرد و گفت: امام هیچگاه در برابر ظلم و ستم تسلیم نشد و با این فرهنگ ظلم ستیزی اسلام را به شرق و غرب معرفی کرد.

نوری همدانی افزود: عظمت ایران اسلامی در این است که فکر و اندیشه امام و رهبری توجه شود.

وی به بحث مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: ما از اصل مذاکرات حمایت می کنیم چون مذاکره کنندگان را شخصیت های انقلابی و دلسوز می دانیم اما توقع داریم در این مذاکرات اقتدار و عزت ملت ایران پایمال نشود و با حفظ عزتمندی و منافع مردم و حفظ خون شهدا این مذاکرات پیش برود.

نوری همدانی افزود: حتی اگر در مذاکرات به نتیجه ای هم نرسیم هیچ عیب و نقصی برای نظام و دولت نیست چرا که برابر زیاده خواهی های استکبار و دولت های غربی مقاومت کرده ایم.

این مرجع تقلید از دولت خواست ارتباط خود را با حوزه و مراجع و جامعه مدرسین بیشتر کند و در خصوص مسائل فرهنگی نیز برای اینکه نگرانی برای متدین به وجود نیاید از راهنمایی ها ی علما و مراجع استفاده کند.

نشست رئیس جمهور با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

رئیس جمهور امروز باحضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نشستی با اعضای این جامعه مسائل مختلف کشور و حوزه را بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه دیدار های خود با مراجع و علما، به ساحتمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و در نشستی مشترک با اعضای جامعه مدرسین در خصوص مسائل مختلف گفت و گو کرد.

رئیس جمهور همچنین صبح امروز در ادامه برنامه های خود با آیت الله وحید خراسانی دیدار و گفتگو کرد.

آقای روحانی پیش از این با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها