یک عضو جنبش انصارالله یمن اقدام رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در فرار به جنوب یمن و باطل خواندن تصمیم‌های گروه‌های سیاسی در یمن را کودتا خواند. فرار عبد ربه منصور هادی و انصراف او از استعفای خود تحولات یمن را وارد مرحله جدیدی کرده است.
کد خبر: ۷۷۳۴۴۶

به گزارش فارس، یک مقام جنبش انصارالله یمن با «کودتا» خواندن حرکت منصور هادی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت منصور هادی به یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده تبدیل شده و هدفش ویران کردن جنوب یمن است. جنبش انصارالله که بر صنعا پایتخت و دیگر استان‌های شمالی یمن سیطره دارد، قانونی بودن ریاست جمهوری منصور هادی را مردود اعلام کرده است. در همین رابطه یوسف الفیشی یکی از اعضای انصارالله گفت: از امروز هیچ چیز بجز انقلاب یمن وجهه قانونی ندارد و هیچ کس حق ندارد انقلاب مردمی یمن را متعلق به خود بداند یا مورد غضب قرار دهد. فرار هادی با استقبال رسانه‌های سعودی همراه شد و در برخی از گروه‌های تابع عربستان در یمن، وی را دعوت کردند تا عدن را به عنوان پایتخت یمن اعلام کند.منصور هادی که پیش از این تحت فشار عربستان و برخی کشورهای دیگر، از ریاست جمهوری استعفا کرده بود، روز شنبه به محض رسیدن به «عدن» در بیانیه‌ای استعفای خود را پس گرفت و خود را رئیس‌جمهور یمن نامید. او بلافاصله اقدامات انصارالله و توافقات صورت گرفته را باطل اعلام کرد. منابع رسانه‌ای یمن گزارش دادند که منصور هادی بامداد شنبه در حالی که نگهبانانش خواب بودند، صنعا را ترک کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین همچنین خبر داد که رئیس‌جمهور مستعفی یمن در شهر عدن در جنوب این کشور با نمایندگان آمریکایی دیدار کرده است. هنوز به محتوای این دیدارها اشاره‌ای نشده است. این در حالی است که ریاست جمهوری و دولت یمن از چند هفته قبل استعفا کرده و یک شورای ریاستی وظیفه اداره کشور را برعهده گرفته بود. در همین حال منابع آگاه یمنی اعلام کردند تعدادی از کشورهایی که بتازگی سفارت خود را در صنعا بستند، قصد دارند ظرف چند روز آینده سفارت شان را به شهر عدن در جنوب یمن منتقل کنند.

از سوی دیگر برخی شاهدان عینی در یمن اعلام کردند که شنبه شب چند خودروی زرهی از منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن در صنعا خارج شده و به مکان نامعلومی رفتند. شاهدان احتمال دادند صالح خانه خود را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها