آشنایی با امکانات کمک به پزشک در گوشی آیفون

چگونه آیفون در خدمت پزشکان درخواهد آمد

چگونه تلفن همراه هوشمند آیفون 6 می‌تواند دیدگاه پزشکان به استفاده از ابزارهای دیجیتالی ساده را تغییر بدهد و چه امکاناتی را به آن‌ها ارائه خواهد کرد؟
کد خبر: ۷۶۰۶۸۴
چگونه آیفون در خدمت پزشکان درخواهد آمد

جام جم کلیک: پس از سروصداهای فراوان درباره امکانات آیفون 6 و نرم‌افزارهای ویژه سلامتی آن، دیدگاه جدیدی برای استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند از ابزارهای کمک به پزشکان به وجود آمد و در این میان ابزارهای‌ متعددی تولید شدند که می‌توانند یک گوشی آیفون را به یک ابزار قابل استفاده و اتکا در مطب دکترها تبدیل کنند.

نخستین ابزاری که برای این کار به‌خوبی کارایی خود را در آزمایش‌های متعدد به اثبات رسانده‌ است را می‌توان یک ابزار جانبی 49 دلاری دانست که با متصل کردن آن به تلفن همراه هوشمند اپل، می‌توان آیفون را به یک ابزار دقیق برای مشاهده محیط داخلی گوش تبدیل کرد. این ابزار می‌تواند نور فلش گوشی را به داخل گوش بیمار بتاباند و به‌صورت همزمان تصاویر بزرگنمایی شده از داخل گوش او را بر روی نمایشگر دستگاه به نمایش درآورد تا پزشک بتواند با راحتی بیشتری به مطالعه وضعیت درونی گوش بیمار بپردازد.

دومین موردی که در این زمینه ساخته شده است یک درجه بلوتوثی است که با قرار دادن آن بر روی بدن بیمار می‌توان دمای دقیق بدن او را در قالب یک گزارش دیجیتالی بر روی تلفن همراه هوشمند دریافت کرد و به این ترتیب پزشک می‌تواند سابقه بیمار را نیز به‌سادگی در تلفن همراه خود ذخیره کند.

سومین مورد که از تمامی موارد بالا کارآمدتر است به استفاده از آیفون برای نظارت 24 ساعته پزشک به وضعیت بیمار باز می‌گردد، این سیستم که یک نرم‌افزار است به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمانی با پزشک خود مشاوره آنلاین کنید. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت تا شرکت‌های دیگر نیز به‌زودی به اقداماتی در این راستا دست بزنند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها