باراک اوباما خواستار ایجاد دسترسی ویژه دولت‌ها به اطلاعات محرمانه اینترنتی شد

اوباما و درخواست برای شنود اینترنت

باراک اوباما در سخنان خود به‌صورت رسمی از شرکت‌های مختلف درخواست کرد که برای سیستم‌های خود یک BACK DOOR تعبیه کنند تا در زمان مناسب بتوان اطلاعات آن‌ها را شنود کرد.
کد خبر: ۷۶۰۵۱۶
اوباما و درخواست برای شنود اینترنت

جام جم کلیک: رییس جمهور آمریکا، باراک اوباما بارها با فشارهای رسانه‌ای فراوانی مبنی بر ماجرای رسوایی مربوط به شنود اطلاعات توسط دولت او دست‌ و پنجه نرم کرده است ولی به‌نظر نمی‌رسد که قصد داشته باشد تا موضع پیشین دولت آمریکا مبنی بر شنود اطلاعات در اینترنت را کنار بگذارد زیرا در آخرین اقدام خود از شرکت‌های فناوری درخواست کرده است تا برای محصولات خود یک مسیر دسترسی ویژه جهت شنود ایجاد کنند.

در سیستم‌های کامپیوتری اصطلاح BACK DOOR به مسیر دسترسی ویژه‌ای گفته می‌شود که می‌توان به‌کمک آن به داخل سیستم نفوذ کرد و در عین حال هیچ کسی از این موضوع با خبر نگردد و اوباما نیز درخواست مستقیمی برای این امر ارائه داده است که نشان می‌دهد او نیز با آزادی کامل در اینترنت موافق نیست.

پیش از این نیز نخست وزیر انگلستان با انتقاد از امنیت بالای اینترنت گفته بود که تروریست‌ها می‌توانند با این شرایط به راحتی به برنامه‌ریزی عملیات‌های تروریسی خود از طریق اینترنت بپردازند. اوباما در بخشی از سخنان خود گفت: «شبکه‌های اجتماعی و اینترنت درحقیقت بخش بسیار مهم و اصلی شبکه ارتباطی بین تروریست‌ها را تشکیل داده است.»

اوباما در بخش دیگر سخنان خود دنیای امروز را دنیایی جدید نامید و قوانین کنترل اینترنت را کهنه و ناکارآمد دانسته و به‌صورت مستقیم با گفته‌های براون موافقت کرد. به این ‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که موج جدیدی از اعتراضات بین‌المللی در زمینه حفظ حریم شخصی در اینترنت به‌راه بیفتد، اعتراضاتی که احتمالا مثل تمامی اعتراضاتی که پیش از این انجام شده است، بی‌نتیجه خواهند بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها