به ‌نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی روز به روز ناامن‌تر می‌شوند

فیس‌بوک اطلاعات همه کاربران را شنود می‌کند

بخش جدیدی از اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن فاش ساخته است که کشور به‌ظاهر آرام کانادا نیز بسیاری از سایت‌های بزرگ‌دانلود در جهان را شنود می‌کرده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۹۶
تمام دانلودهای شما شنود می‌شوند

جام جم کلیک: هنگامی که از کانادا سخن به‌میان می‌آید تقریبا دیدگاه تمامی مردم جهان به این کشور مثبت است زیرا این کشور عملا فعالیت سیاسی خاصی ندارد، به‌آرامی به فرایند روزمره و بی‌سروصدای خود در تمام سطوح ادامه داده است و تقریبا همه این کشور را به‌عنوان یک پسر خوب در دهکده جهانی می‌شناسند ولی این پسر خوب چندان بی‌گناه هم نبوده است زیرا بخش جدیدی از اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن نشان داده است که دولت کانادا نیز در شنود اینترنتی دستی بر آتش داشته است.

در این اسناد فاش شده است که سازمان‌های مرتبط در کانادا به شنود تمامی دانلودهای انجام شده از 110 وب‌سایت بزرگ اشتراک و دانلود داده‌ها می‌پرداخته است که در میان لیست این وب‌سایت‌ها می‌توان نام‌های بسیار بزرگ و پرکاربری مانند رپیدشیر، مگا آپلود و غیره رانیز مشاهده کرد که این امر به‌صورت طبیعی قربانیان این شنود را به تمام جهان تعمیم خواهد داد.

ماجرای شنود اینترنتی به فاز جدیدی از رسوایی نزدیک می‌شود که این مرحله ممکن است نام‌هایی مانند کانادا که پیش از این کسی حتی فکر سرزدن این اعمال توسط آن‌ها را نمی‌کرد را نیز درگیر خود کند. بنابراین بدانید که اگر فایلی دانلود می‌کنید، اگر درحال صحبت با دوستانتان در اینترنت هستید و یا هر کار دیگری را صورت می‌دهید، حداقل یک جفت چشم از آن‌سوی دنیا به شما دوخته شده است و دنیای مجازی اینترنت از آن‌چه فکر می‌کردید بسیار ناامن‌تر است و در این میان بدون شک بزرگ‌ترین فرد موثر در امنیت شما، خود شما خواهید بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها