ایران حمله هکرهای امریکایی به وزارت نفت را خنثی کرد

هشدار پلیس: سایتهای همسریابی، حساب مشتریان را خالی می کنند

گفته‌های جدید باراک اوباما و درخواست او برای مجازات‌های بسیار سنگین در اینترنت به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا با رویکرد مطلوب برای او هر فردی در جهان می‌تواند یک هکر محسوب شود.
کد خبر: ۷۶۲۰۱۶
اوباما همه دنیا را هکر می‌داند

جام جم کلیک: شاید حتی سه ماه پیش نیز بزرگ‌ترین متخصصان امنیتی نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که ماجرای امنیت اینترنتی به این نقطه بحرانی کشیده شود ولی تندروی افرادی مانند باراک اوباما می‌تواند اوضاع را از آن‌چه که هست نیز پیچیده‌تر کند.

اوباما به‌تازگی درخواستی را مبنی بر اعمال مجازات هک برای دسترسی غیرمجاز به لینک‌ها ارائه کرده است. اگر بخواهیم این درخواست را به‌صورت ساده تفسیر کنیم باید بگوییم که حتی کلیک کردن بر روی یک لینک که از نظر دولت آمریکا غیرمجاز است موجب خواهد شد تا شما به‌عنوان یک هکر شناسایی شده و مجازات شوید.

درخواست اوباما در نخستین نگاه شاید چندان بد به‌نظر نرسد زیرا به‌موجب آن افرادی که به اطلاعات و لینک‌های غیرمجاز دست‌رسی پیدا کنند می‌توانند خطربالقوه‌ای برای امنیت باشند ولی مشکلات فراوانی در این زمینه پیش خواهد آمد زیرا همیشه شما از محتوای لینکی که بر روی آن کلیک می‌کنید باخبر نیستید و در این میان اشتباه کلیک کردن بر روی یک لینک ممکن است شما را تا درجه مضنونیت یک هکر خطرناک ارتقاء بدهد.

به این ترتیب می‌توان گفت که در نهایت اوباما همه چهان را هکر می‌داند زیرا کافی است تا یک هکر پس از هک کردن اطلاعات یک شرکت، لینکی برای دست‌رسی به این اطلاعات ساخته و آن را در قالب یک پوسته جعلی در محیط‌های عمومی در دسترس بگذارد (برای نونه یک بنر تبلیغاتی مبنی بر تحفیف 50 درصد برای خرید محصولی خاص) و کاربران تا زمانی که بر روی لینک کلیک نکنند و حتی در بسیاری از موارد پس از خروج از صفحه نیز متوجه نیستند که به کدام تارنما وارد شده‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها