برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود

ناگفته‌های عملیات خیبر در جلد دوم «گردان نهم»‌

فصل دوم سریال انیمیشن «فرزندان آفتاب» که نخستین مجموعه انیمیشن با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی است، این روزها از شبکه دو پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۶۰۳۹۶

پخش فصل اول این سریال که از تولیدات بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی است، سال گذشته از شبکه پویا به اتمام رسید که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توانست با استقبال و بازخورد خوبی از سوی کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها روبه‌رو شود. فصل دوم آن که تولیدش به اتمام رسیده، در حال حاضر از شبکه دوم پخش می‌شود. فصل اول این سریال به ماجرای زندگی چند همکلاسی (سهراب، یاسر، حجت ویونس) می‌پردازد که در یکی از محله‌های جنوب تهران در دهه 50 زندگی می‌کنند، در فصل اول شاهد روایت برخی حوادث قبل از پیروزی انقلاب هستیم. حوادث تلخ و شیرین در بیرون از مدرسه، صمیمیت و دوستی چند همکلاسی که در جریان انقلاب کم‌کم بزرگ و به جوان‌هایی تبدیل می‌شوند که از جان خود گذشته و برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند و درگیری‌های مردم آن زمان با رژیم که به فعالیت‌های بچه‌های مدرسه نیز کشیده شده بود، تا بازگشت امام خمینی(ره) به وطن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این فصل به تصویر کشیده شده است.

این مجموعه با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری تولید شده و خروجی آن رندر دو بعدی است. فرزندان آفتاب در چهار فصل 26 قسمتی در حال تولید است و تاکنون تولید دو فصل از آن به اتمام رسیده است. از عواملی که با این مجموعه همکاری داشته‌اند می‌توان به علی احمدی (کارگردان)، علی نوری‌اسکویی (کارگردان هنری)، فرید نصرت‌خواه (کارگردان فنی)، علی نوری ‌اسکویی، مهدی خروشی، محمدحسن ساکی (نویسندگان) و علی‌اکبر قربانی (موسیقی) اشاره کرد.

در فصل دوم و فصل‌های آتی، مجموعه فرزندان آفتاب به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و موفقیت‌های علمی دانشجویی پس از انقلاب مثل جشنواره‌های خوارزمی، مسابقات روبوتیک و... پرداخته است. با این‌که موضوع اصلی سری نخست مجموعه فرزندان آفتاب پیرامون حوادث انقلاب بوده و فاصله سنی مخاطب کودک و نوجوان امروز از این فضا، کار گروه نویسندگان و تولید را در طراحی روند داستان کمی سخت می‌کرد، اما این مجموعه توانست مخاطبان خوبی پیدا کند و از آنجا که تم اصلی سریال فرزندان آفتاب رشد و تلاش جمعی چند نوجوان در بستر زمانی سال‌های 1350 تا سال‌های اخیر است، انتظار می‌رود این موفقیت در جذب مخاطب تکرار شود. در مجموعه فرزندان آفتاب موضوع اصلی و بسیاری از داستان‌ها از وقایع تاریخی مستند و واقعی انتخاب و سعی شده تا با استفاده از قابلیت‌های خاص فضای انیمیشن و گروه مخاطب نوجوان، جذابیت‌های خاصی در ساخت سریال اعمال شود.

علی احمدی یکی از دو کارگردان «فرزندان آفتاب» درباره این مجموعه انیمیشن گفته است: جذابیت داستانی که برای این مجموعه انیمیشن در نظر گرفته شده بسیار است چراکه این اثر از شخصیت‌هایی شکل گرفته که برای بسیاری از بچه‌های امروز و دیروز قابل درک و ملموس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها