سخنرانان پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان بر کنارگذاشتن اختلافات تاکید کردند

حدادعادل: هدف ما باید پیروزی اصولگرایی باشد

پنجمین نشست همگرایی اصولگرایان صبح پنجشنبه از سوی شورای همگرایی اصولگرایان در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۷۷۴۵

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ازجمله سخنرانان این همایش با تاکید بر این‌که بنای کار ما در انتخابات مجلس آینده باید پیروزی اصولگرایی باشد، گفت: نباید به این فکر کنیم که پیروزی باید از آن تشکل، ‌بنده یا فلان شخصی که در آن تشکل عضو است، باشد. اگر ما وارد وحدت شده‌ایم و از وحدت صحبت می‌کنیم، باید اساسمان پیروزی اصولگرایی باشد. حدادعادل ادامه داد: ‌اگر به این فکر کنیم که اعضای تشکل ما بیشتر به مجلس رفته یا آن تشکل، قطعا نتیجه نخواهیم گرفت. چرا که در انتخابات رفاقت و دلبستگی به تشکلی خاص و ربط دادن موضوعات به عضویت نباید اصل قرار گیرد.

فعلا قصد ارائه فهرست نداریم

حدادعادل همچنین در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان درباره این‌که چرا اصولگرایان همایش انتخاباتی زودهنگام برگزار می‌کنند، اظهار کرد: ما بر اصول تأکید داریم و به وحدت دعوت می‌کنیم، از این رو نمی‌خواهیم فهرست بدهیم و این اقدامات در واقع به عنوان مقدمات است. حدادعادل در مورد احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دهم اظهار بی‌اطلاعی کرد و بیان کرد: ‌اول باید دید آقای احمدی‌نژاد اصولگراست یا خیر، آیا شما تا به حال شنیده‌اید که آقای احمدی‌نژاد بگوید من اصولگرا هستم؟

اصولگرایی، حزب نیست

سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در همایش همگرایی اصولگرایان، با بیان این‌که اصولگرایی حزب نیست، بلکه جریان مربوط به انقلاب و ولایت‌فقیه است، اظهار کرد: اصولگرایی همه احزاب اصولگرا را زیر چتر خود می‌آورد و ماورای احزاب حرکت می‌کند.

او با بیان این‌که اصل باید بر گفت‌وگو باشد نه منازعه، افزود:‌ از این رو قهر راه‌حل مناسبی نبوده و انسداد می‌آورد؛ از این رو سیاست‌ورزی هنر کار با مخالف است و اگر این ویژگی را نداریم باید از سیاست خداحافظی کنیم.

فرافکنی در شأن مسئولان نیست

محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در این همایش گفت: امروز همه به وحدت و همدلی نیاز داریم تا بتوانیم به کمک هم از مشکلات عبور کنیم و فرافکنی‌هایی که در بعضی صحبت‌ها پیدا می‌شود در شأن مسئولان نیست.

وی ادامه داد: باید دقت شود گاه‌گاهی سخنان و رفتارهایی که سبب حاشیه‌سازی می‌شود و می‌تواند حاشیه ایجاد کند و ما را از اصول فاصله دهد و حتی می‌تواند بهانه به دست اختلاف‌‌افکنان بدهد، در صحبت و رفتارهایمان اتخاذ نکنیم.

وحدت اصولگرایان امری قطعی است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پنجمین همایش همگرایی اصولگرایان با تاکید بر این‌که ما در مساله وحدت هیچ مشکلی نداریم بلکه مشکل ما آفات و آسیب‌های وحدت است، یادآور شد: آفت وحدت خط‌کشی‌هایی است که بین ما صورت می‌گیرد و برخی فقط خود را نخبه و ولایت‌مدار می‌دانند. آیت‌الله علم‌الهدی به بازخوانی جریان اصولگرایی پرداخت و توضیح داد: در گذشته جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در رأس قرار داشتند و نخبگان براساس تجربه تصمیم‌گیری می‌کردند و در ادامه نیز نیروهای متدین در میدان حرکت به عنوان پیرو و پیاده‌نظام عمل می‌کردند که در نهایت اصولگرایی فاتح می‌شد.

احمدی‌نژاد یک نفر بود که تمام شد

او در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران درباره حرکت جبهه پایداری تصریح کرد: جبهه پایداری یک تشکل اصولگرایی است و نباید خود را از یکدیگر جدا کنیم.

امام جمعه مشهد درباره برنامه اصولگرایان با جریان احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد یک نفر بود که تمام شد و آقای احمدی‌نژاد یک جریان محسوب نمی‌شود؛ او در مقابل ولایت فقیه ایستاد و سقوط کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها