عملکرد ضعیف پینگ‌پنگ ایران در رنکینگ جهانی سال 2014

ستاره‌دارها در خطر سقوط

فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ در پایان هر ماه میلادی رده‌بندی ورزشکاران جهان را بر اساس مسابقه‌های بین‌المللی اعلام می‌کند، اما از فوریه 2014 این فدراسیون تغییراتی در سیستم امتیازدهی رنکینگ جهانی اعمال کرد که در ابتدا با اشکالاتی روبه‌رو بود.
کد خبر: ۷۵۶۸۰۵

در رنکینگ دومین ماه میلادی سال 2014 و پس از تغییرات اعمال شده، ایران 30 بازیکن مرد و 14 بازیکن زن در این رده‌بندی داشت اما به مرور به‌دلیل اعزام نکردن ورزشکاران به تورنمنت‌های بین‌المللی در پایان سال 2014، 9 بازیکن مرد و 10 بازیکن زن در رده‌بندی ورزشکاران جهان باقی ماندند.

سال 2014 کم سفرترین سال ورزشکاران ایران به مسابقه‌های بین‌المللی بود که آن هم به افراد خاص اختصاص داده شد.

در مجموع، فدراسیون پینگ‌پنگ تنها چهار بازیکن بزرگسال را به رقابت‌های بین‌المللی اعزام کرد تا ضمن سلب انگیزه از دیگر بازیکنان کشور، کاهش چشمگیری نیز در تعداد نفرات ایرانی حاضر در رنکینگ جهانی داشته باشیم.

نوشاد عالمیان ستاره پینگ‌پنگ ایران در فوریه 2014 رده 57 را داشت، اما در آخرین ماه میلادی 2014 در رتبه 105 قرار گرفت تا تیم ایران که در ابتدای سال میلادی 2014 مکان سی و سوم جهان را در اختیار گرفته بود با یک پله سقوط در رده سی و چهارم بایستد.

در رده بندی بازیکنان بزرگسال کشور تنها افشین نوروزی با انتصاب و حضور در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی موفق شد رده خود را از 305 به 211 ارتقا دهد و نیما عالمیان و پوریا عمرانی دیگر بازیکنان تیم ملی به ترتیب رده‌های 270 و 587 را در اختیار داشتند که در پایان سال 2014 ستاره دار شدند.

بسته شدن در تیم ملی روی چهره‌های مطرح پینگ‌پنگ ایران باعث بی‌انگیزگی بین بازیکنان شده است. تیم ملی بزرگسالان زنان ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و حضور نیافتن آنها باعث ستاره‌دار شدن ندا شهسواری، محجوبه عمرانی، مریم صامت و حذف پریسا صمدی و مهشید صامت نفرات اول تا پنجم کشور در رنکینگ جهانی شده است.

از مهم‌ترین تغییرات در رنکینگ جهانی می‌توان به خروج بازیکنان پس از هشت ماه حضور پیدا نکردن در رقابت‌های بین‌المللی اشاره کرد در حالی که پیش از این یک سال بود رشد برخی بازیکنان ایرانی خصوصا تیم ملی نوجوانان و جوانان در رنکینگ جهانی متناسب بود.

در رده‌بندی تیمی مردان جهان، ابتدا ایران سال 2014 رده سی و سوم را در اختیار داشت، اما در پایان سال در مکان سی و چهارم قرار گرفت. سقوط نوشاد عالمیان از رده 57 به 105 یکی از دلایل اصلی سقوط در رنکینگ است.

در بخش زنان اما ملی‌پوشان ایران صعود سه پله‌ای داشتند و در جایگاه پنجاه و پنجم ایستادند. در قسمت جوانان تیم پسران ایران با دو پله سقوط در رده سی و چهارم و تیم دختران کشورمان با چهار پله سقوط در جایگاه شصت و یکم جهان قرار گرفتند.

منظور از ستاره‌دار شدن یعنی احتمال خروج یک پینگ‌پنگ باز از جدول وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها