یک: با انتخاب علی‌اصغر ‌پورمحمدی در مقام معاونت سیما امید بسیاری برای بهبود وضع تلویزیون در بین جامعه هنرمندان و مسئولان سیما پدید آمده است.
کد خبر: ۷۴۳۹۶۵
انتخاب پورمحمدی و  بادهایی که خبر از تغییر فصل‌ می‌دهند
پورمحمدی با آن سابقه درخشان در مدیریت شبکه سه (که آن را در بین شبکه‌های دیگر، کاملا خاص و ویژه کرده بود) حالا در یکی از حساس‌ترین شغل‌های مدیریتی صدا و سیما دیده می‌شود. همین که بیش از پانصد هنرمند مختلف سینما، تئاتر و تلویزیون از وی حمایت کرده‌اند نشان می‌دهد عملکرد او در گذشته تا چه اندازه به مذاق این هنرمندان خوش آمده است و تا چه اندازه منتظرند تغییرات کیفی و کمی در تولید آثار تلویزیونی ببینند یعنی همان انتظاری که به نوعی مخاطب عادی رسانه ملی دارد.

پورمحمدی کار‌های بزرگی برای انجام دادن دارد؛ کارهایی که تاثیر آن به طور مستقیم در عملکرد شبکه‌ها هم نمود خواهد یافت. به هر حال رسانه رقیبان بسیاری دارد که می‌کوشند میدان را برای مانور رسانه ملی تنگ کنند و برای انجام این مهم از همه ابزارهای موجود استفاده می‌کنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند. همین الان به سیاهه رقیبان رسانه ملی نگاه کنید. تقریبا همه نوع شبکه‌ای می‌بینید که می‌کوشند بیشتر و بیشتر مخاطب را نسبت به رسانه ملی بی‌اعتماد کنند. دستشان هم حسابی باز است در این کارزار، یکی از وظایف اصلی مدیران رسانه ملی جذب هر چه بیشتر مخاطب است.

طبیعی است که معاون جدید سیما هم چنین موضوعی را در دستور کار خود قرار دهد. او پیشتر نشان داده ذائقه مخاطب را می‌شناسد و آثاری روانه آنتن کرده که مخاطب به آن روی خوش نشان داده است. از همه مهم‌تر این که بسیاری از هنرمندان نام‌آشنا از کار کردن با او خاطره خوبی دارند و باز هم دوست دارند با او همکاری کنند. شاید حضور پورمحمدی باعث شود بسیاری از هنرمندانی را که سال‌ها در تلویزیون ندیده‌ایم دوباره ببینیم. انگار واقعیت دارد که می‌گویند بادها خبر از تغییر فصل‌ها می‌دهند.

دو: پیشتر در همین ستون درباره شبکه افق نوشتیم که با ماهیت پرداختن به مسائل فرهنگی، هنری و تاریخی روی آنتن می‌رود. این شبکه تلاش می‌کند نگاه تازه‌ای به مسائلی داشته باشد که عموما در گذشته روی داده‌اند. در واقع آنچه از نگاه شبکه‌های دیگر دور مانده در این شبکه به صورت کاملا حرفه‌ای و ویژه پرداخته می‌شود.

با وجود آن که به نظر می‌رسد این گونه برنامه‌سازی مخاطب را خسته و دلزده می‌کند، اما شیوه ساخت این برنامه‌ها عموما به گونه‌ای است که مخاطب علاقه‌مند است آن را پیگیری کند؛ حتی مصاحبه‌ها هم آن‌قدر پرکشش و جذاب هستند که نمی‌توان از کنار آنها بسادگی گذشت. به همه اینها اضافه کنید که این برنامه‌ها با یک بسته‌بندی جذاب به مخاطب ارائه می‌شوند که از روی شبکه‌های موفق دنیا الگوبرداری شده و نشان می‌دهد تا چه اندازه نگاه حرفه‌ای و امروزی در این شبکه اهمیت دارد. حتی گرافیک و لگوی این شبکه هم فکر شده و در نوع خودش خاص است. سریال‌هایی هم که از این شبکه پخش می‌شود گذشته از موضوعشان که با کلیت شبکه همخوانی دارد، به لحاظ بصری جذابیت دارند. مثلا بتازگی این شبکه سریال «نیل در خون» را روی آنتن برده که یکی از سریال‌های مطرح دنیای عرب در سال‌های اخیر بوده است. به نظر می‌رسد شبکه افق در آینده، افق‌های روشن‌تری پیش رو دارد.

مهدی غلامحیدری / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها