مهم‌ترین دقایق در روز برای شما کدام است؟ آن لحظاتی است که شما آن را صرف برنامه‌ریزی کردن می‌کنید. می‌دانم که برای خیلی از شما کلمه برنامه ریزی خیلی کلمه جالبی نیست اما منظور من نوشتن برنامه‌های تجاری یا اهداف سالیانه نیست.
کد خبر: ۷۴۰۷۲۵
مهم‌ترین ۲۰ دقیقۀ روز برای هر فرد

جام جم سرا به نقل از کاریا: من خیلی ساده می‌گویم که بیست دقیقه در هر روزتان را به این اختصاص بدهید که اولیت‌هایتان را بشناسید و برنامه آن روزتان را منظم کنید. همین بیست دقیقه که امروز به انجام این کار صرف می‌کنید ممکن است از هدر رفتن ساعت‌ها وقت فردای شما جلوگیری کند و روزتان را به یک روز عالی تبدیل کند.


همه می‌دانند که مهم‌ترین منبعی که کارآفرینان دارند زمان است. این زمان‌ها را از دست ندهید و آن‌ها را به انجام کارهایی که اصلا برایتان مهم نیست صرف نکنید. همه بهانه می‌آورند که اگر در طول روز زمان بیشتری داشتند می‌توانستند به همه کار‌هایشان برسند. بسیار واجب است که کارآفرینان زمان خودشان را در روز حفظ کنند. یعنی مثلا به دیگران بگویند «نه»، بدون اینکه نگران باشند به احساسات آنها لطمه زده‌اند. به بیان دیگر، باید بدانیم نه گفتن، در واقع شانس بله گفتن در آینده به موضوعی است که اهمیت خیلی بیشتری دارد.


برنامه روزانه من

من این برنامه را از ۴ دسامبر ۲۰۱۲ شروع کردم و تقریبا برایم تبدیل به یک عادت شده است. اسمش را هم «هشت کار در روز» گذاشتم.


۱- هشت کار را که امروز قرار است به آن‌ها برسم یادداشت می‌کنم. اگر نتوانم این هشت کار را در یک روز کاری انجام بدهم، می‌فهمم یک جایی دارم اشتباه می‌کنم.
۲- شش تا از آن کار‌ها مربوط به کارم می‌شود و دو تایش امور شخصی است.
۳- فردای آن روز ارزیابی می‌کنم که کدامیک از آن کار‌ها را انجام داده‌ام و دوباره لیستی برای آن روزم تهیه می‌کنم.
۴- روزهای شنبه (برای ایرانیان: پنجشنبه) این نسبت را برعکس می‌کنم. یعنی شش کار شخصی و دو کار مربوط به شغلم را انجام می‌دهم که البته کار شغلی حتی در حد پرداخت قبوض هم می‌تواند باشد. در روزهای یکشنبه (برای ایرانیان: جمعه) هم اصلا لیستی درست نمی‌کنم چون یکشنبه‌ها (جمعه‌ها) روز استراحت است.


روال بالا یعنی اختصاص بیست دقیقه یا کمتر در روز به ایجاد یک لیست از اهدافم و اولویت بندی کردن آن‌ها، بسیار برای کارم، زندگی خصوصی‌ام، و حتی سلامتی‌ام مفید بوده است. برنامه «هشت کار در روز» برنامه‌ای بوده که برای من جواب داده است.
به طبع، شما می‌توانید تکنیک‌های دیگری را پیش بگیرید. مثلا تیم فریس (کارآفرین آمریکایی) این را پیشنهاد می‌کند که در روز سه تا پنج کار را بنویسید و از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرده و انجام بدهید یا جینا ترپانی (نویسنده و وبلاگ نویس) پیشنهاد می‌کند که بین لیست خود مهم‌ترین را انتخاب کرده و انجام دهید.


من بشخصه عاشق اینم که روز خودم را این طور شروع کنم که زمان کوتاهی تصور کنم که روزم چه طور پیش خواهد رفت و به این فکر کنم که چه طور می‌توانم روزی موفق داشته باشم.
بعضی‌ها دوست دارند بیست دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروند به برنامه‌های فردایشان فکر کنند. شما خودتان میتوانید مهم‌ترین بیست دقیقه روزتان را پیدا کنید؛ ولی تنها مساله‌ای که می‌ماند این است که آن را صرف چه کاری کنید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
۰
۰
جالب بود
ش ه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
۰
۰
بسمه تعالی
برنامه روزانه من در ذیل درج شده است . اگر در هرروز به هفتادوپنج درصد برنامه ام جامعه عمل بپوشم , آن روز,روز خوبی است:
1- پیشبرد فعالیتها در راستای خدمت به جامعه و همنوع
2- موفقیت در وظایف محوله.
3- كمینه نمودن اتلاف وقت
4- كسب دانش و مطالعه علوم
5- انجام فرائض دینی
6- كمینه و یا حذف حق الناس كه باعث فشار وجدانی می شود.
با تشكر
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
۱
۰
این كار خیلی مفید به نظر میرسه ومن فكر میكنم انرژی بیشتری ازاین نظم پیدا كنیم

نیازمندی ها